web-page-2341973_960_720.jpg

Dlaczego meta tagi na stronie www są takie ważne?

Nawet najciekawsza publikacja jest bezwartościowa jeśli nie osiągnie swojego celu, czyli nie trafi do odbiorcy. Istnieje szereg narzędzi, dzięki którym możemy zwiększyć grono odwiedzających naszą stronę internetową. Wśród nich znajdują się niewidoczne w treści witryny, czyli pozornie nieistotne, meta tagi. Warto poświęcić im nieco uwagi, ponieważ mogą mieć wpływ na podniesienie lub ograniczenie ruchu na stronie.

Co to są meta tagi?

Meta tagi to składniki kodu źródłowego strony internetowej zawarte w sekcji <head> w formacie HTML. Zawierają podstawowe informacje na temat strony internetowej takie jak imię i nazwisko autora, jego adres e-mail, datę powstania czy kodowania strony. Dane te są użyteczne zwłaszcza dla robotów wyszukiwarki internetowej, które czerpią z nich dodatkowe wiadomości o stronie. Meta tagi są niewidoczne dla użytkownika przeglądającego witrynę internetową ale nie są niedostępne. Można odnaleźć je po wybraniu skrótu klawiszowego Ctrl+U (wyświetl źródło strony).

1b.png

Odbiorcy zazwyczaj odwiedzają strony internetowe w poszukiwaniu treści, mało kto interesuje się kodem strony, nie oznacza to jednak, że nie mają styczności z meta tagami. Wręcz przeciwnie, istnieją dwa rodzaje meta tagów, które nie tylko użytkownik widzi ale mogą wpłynąć na zdobycie jego uwagi. Mowa o meta title i meta description, wspólnie tworzą wizytówkę strony w wyszukiwarce internetowej.

Meta tytuł

Meta tytuł, czyli meta title, to element występujący w trzech miejscach: w wynikach wyszukiwania, jako nazwa karty i nazwa strony dodanej do ulubionych w przeglądarce internetowej. Nie znajduje się bezpośrednio na stronie internetowej ale jest pierwszym, co widzi użytkownik poszukujący frazy pasującej do treści naszej strony, dlatego warto zadbać, aby wyglądał atrakcyjnie. W wyszukiwarce Google, meta tytuły mają długość 67-70 znaków. Nie istnieje wprawdzie ograniczenie ilości znaków ale dłuższe nagłówki zostają ucięte i zastąpione wielokropkiem „...”.

2b.png

W niepozornym, zwykłym nagłówku jakim wydaje się być meta tytuł jest duży potencjał. Dobry tytuł przyciągnie uwagę potencjalnego odbiorcy naszych treści i wyróżni witrynę spośród wielu innych mających podobną zawartość. Warto porównać meta tytuł do tytułu artykułu prasowego, powinien zachęcać do czytania, intrygować, a jednocześnie informować o tym co znajdziemy w rozwinięciu. Nie ma uniwersalnej metody na stworzenie chwytliwego tytułu, ale zwracając uwagę na kilka kwestii zwiększamy szansę na przyciągnięcie uwagi użytkownika:

  • Tytuł powinien być krótki i konkretny nie tylko przez wzgląd na ograniczenia przeglądarki. Jest to obietnica tego co znajdziemy po kliknięciu, nie może zdradzać od razu wszystkiego.
  • Słowa kluczowe powinny znaleźć się na początku tekstu. Zostaną zauważone w pierwszej kolejności i eliminuje to ryzyko, że zostaną obcięte przez robota wyszukiwarki.
  • Liczby wyróżniają się spośród innych znaków, wykorzystanie ich w nagłówku szybciej przyciąga uwagę, np. „7 skutecznych sposobów na upały”.
  • Zapewnienie o osiągnięciu korzyści po kliknięciu, warto podkreślić to co możemy zaoferować, zwłaszcza jeśli jest to coś unikalnego.
  • Należy unikać tytułów kontrowersyjnych, skandalizujących, zbyt poetyckich zwłaszcza jeśli treści na stronie utrzymane są w innym tonie.

Meta opis

Meta opis, inaczej meta description, to kolejny po tytule element identyfikujący stronę internetową w wyszukiwarce. Jest to krótki opis charakteryzujący treści zawarte na stronie. Podobnie jak w przypadku meta tytułu, długość opisu nie ma limitu, jednak wyświetlanych jest maksymalnie 320 znaków, a pozostałe są ucinane. Tworzenie meta opisu nie jest obowiązkowe, należy jednak pamiętać, że jeśli go nie będzie wyszukiwarka automatycznie zastąpi puste miejsce treścią pobraną ze strony, która nie zawsze będzie zachęcająca dla odbiorcy. Podobnie będzie w przypadku zbyt krótkiego opisu.

3a.jpg

Jak stworzyć zachęcający meta opis?

Opracowując meta opis warto pamiętać, że to wizytówka strony i ma bezpośredni wpływ na to, czy internauta odwiedzi daną witrynę. Nie ma jednego, gwarantującego dużą klikalność sposobu tworzenia meta opisu. Istnieje jednak kilka wskazówek, którymi warto kierować się w trakcie przygotowywania odpowiednich znaczników do strony internetowej:

  • Opis powinien odnosić się do treści publikowanych na stronie. Odwiedzający, który skuszony opisem nie znajdzie interesujących go zagadnień szybko opuści stronę i zapewne w przyszłości będzie ją pomijał. A przecież najbardziej zależy nam na tym, żeby internauta pozostał na naszej stronie, przeczytał jej zawartość, zamienił się w naszego klienta! Dlatego dobrze jest, aby każda podstrona danej witryny miała swoją własną, krótką charakterystykę.

4a.jpg

  • Dobrze sformułowany opis powinien pasować do zagadnienia poszukiwanego przez użytkownika, a jednocześnie nie zdradzać wszystkiego, tak aby konieczne było otwarcie strony.
  • Wykorzystanie słów kluczowych. Wpisane w wyszukiwarkę słowa, które jednocześnie występują w opisie strony zostają automatycznie pogrubione. Warto więc wzbogacić opis o słowa klucze, więcej pogrubionych słów na pewno zwróci uwagę odbiorcy, całość musi jednak wyglądać naturalnie. Przypadkowy zlepek słów nie jest atrakcyjny ani dla użytkownika ani wyszukiwarki, która zastąpi go inną treścią.

5a.jpg

  • Zachęta do interakcji. Prawidłowo skonstruowany meta opis działa jak reklama. Użycie w nim słów takich jak „Przekonaj się”, „Sprawdź”, „Poznaj nas”, „Dowiedz się więcej” jest jak najbardziej dopuszczalne.

6b.jpg

  • Meta opis może być aktualizowany, informacja o obecnej, atrakcyjnej ofercie na pewno zainteresuje odbiorcę.

Właściwie uzupełnione meta tagi to sposób na poprawę pozycji witryny internetowej w wynikach wyszukiwania. Lista meta tagów jest długa i przydatna głównie robotom wyszukiwarek, nie należy jednak zapominać, że strona internetowa i publikowane na niej treści przeznaczone są dla użytkowników. Przygotowując meta tagi warto mieć to na uwadze, a z pewnością pomoże to w realizacji celu jakim jest stworzenie strony www i jej pozycjonowanie. Staranne przygotowanie materiału to element promocji witryny internetowej. Nawet detale mają znaczenie, warto więc poświecić czas i mieć wpływ na wizerunek strony.

Oceń ten artykuł
4.5/5 na podstawie 60 głosów
SKUTECZNE STRONY WWW

Chciałbyś się dowiedzieć
jak możemy pomóc Twojej firmie
w osiągnięciu sukcesu?

Wyślij wiadomość

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę
Zaczynamy!
Wybierz jaka usługa Cię interesuje
Strona internetowa
Portal internetowy
Sklep internetowy
Aplikacja webowa
Pozycjonowanie
Powrót
Dalej
Strona internetowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Portal internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Sklep internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Aplikacja webowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Pozycjonowanie
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Dane kontaktowe
Powrót
Wyślij formularz
Dziękujemy za wypełnienie formularza

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zamknij
Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest Iguana Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 261, 60-104, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000642441, e-mail: biuro@iguanastudio.pl, nr tel. +48 61 657 93 23 / +48 61 852 50 00. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.