workstation-405768_1920.jpg

Content marketing. Prosty sposób na skuteczną reklamę.

Tradycyjny marketing mówi do ludzi.
Content Marketing z nimi rozmawia”
Doug Kessler

Content Marketing to największy przełom w Internecie od czasu powstania Social Media. To wiodąca i najskuteczniejsza strategia długotrwałego sukcesu, oparta na bardzo prostych i niedrogich działaniach.  Jest znakomitym przykładem na to, że proste rozwiązania mają ogromną moc.

Najważniejsza jest treść

Bez względu na to, kim jesteś, czy: odpowiadasz za reklamę w niewielkiej firmie, zacząłeś karierę szefa marketingu  w korporacji, jesteś developerem sprzedającym mieszkania, a może po prostu chcesz sprzedać swój produkt? Niezależnie od Twojej roli, zapamiętaj:

Osiągniesz swój cel dzięki dobrej treści.

Content marketing czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców.

Wyprzedza konkurencję

Tradycyjna reklama nie na już takiej mocy, jak dawniej. Większość internautów jest nią zwyczajnie znudzona. Dziś ludzie chcą, aby informacje zostały przedstawione w sposób niestandardowy, interesujący, oryginalny.

Dlatego właśnie Content Marketing to najłatwiejsza i jednocześnie najtańsza alternatywa, w porównaniu z innymi formami promocji.

Twoja droga do sukcesu

Kreujesz świadomość marki poprzez długotrwałą relację z klientem, opartą na dwustronnej komunikacji i zaangażowaniu obydwu stron. Dzięki pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, użytkownicy sami odnajdą ofertę Twojej firmy i podzielą się nią z innymi.

Content marketing to odpowiednie treści dla odpowiednich osób w odpowiednim momencie.

Mechanizm działania Content Marketingu jest bardzo prosty: przekazujesz atrakcyjne treści, wzbudzasz zainteresowanie i odpowiadasz na ich potrzeby. Dzielisz się swoją wiedzą, udzielasz porad i w oczach odbiorców stajesz się specjalistą i ekspertem.

W zamian otrzymujesz zaufanie do Twojej marki i lojalność klientów, którzy postrzegają firmę jako rzetelną i sprawdzoną.

Prześledźmy ten proces na przykładzie. Załóżmy, że jesteś fotografem freelancerem i pasjonatem, publikując swoje poprzednie realizacje na stronie internetowej. Ponadto, zamieszczasz w sieci artykuły eksperckie, w których udzielasz porad, dotyczących robienia zdjęć czy recenzje użytkowanych przez Ciebie aparatów i innych akcesoriów. W oczach klientów stajesz się więc nie tylko doskonałym fotografem, co mogą zaobserwować przez zamieszczone zdjęcia, ale i specjalistą z zakresu ich wykonywania. Budujesz w ten sposób zaufanie do Twojej marki, postrzeganej jako rzetelna i profesjonalna. Pokazujesz, że znasz się na tym, co robisz i chętnie dzielisz się swoją wiedzą oraz doświadczeniem.

3 najważniejsze zasady Content Marketingu:

  1. Miej coś do powiedzenia. Stwórz atrakcyjną treść i podziel się nią ze wszystkimi.
  2. Najważniejszy jest klient. Poznaj jego potrzeby i wzbudź jego zaufanie. Nawiąż dialog, utrzymaj uwagę i ciągłą interakcję. Bądź pomocnym ekspertem.
  3. Pamiętaj że dobry pomysł wymaga udanej realizacji. Dobierz właściwą treść do danego kanału komunikacji. Tutaj wróćmy do przykładu fotografa. Aby wpisać się w oczekiwania klientów musisz dopasować język swojej wypowiedzi do poziomu wiedzy odbiorców oraz miejsca, w jakim dany artykuł zamieszczasz. Nie napiszesz branżowego tekstu w portalu dla amatorów fotografii oraz nie zamieścisz swobodnego artykułu w serwisie dla kolegów i koleżanek po fachu. Dostosowanie się do miejsca pojawienia się tekstu i osób, które będą go czytać, pozwoli Ci na osiągniecie wymiernych korzyści.

Co zaliczamy do content marketingu?

Moc content marketingu polega na publikowaniu interesujących treści, które intrygują odbiorców. Czym zatem może być Twój przekaz, aby zaciekawił odbiorców? Do content markeringu zaliczamy zarówno tekst, dotyczący twojej działalności na firmowym koncie na Facebooku, w serwisie Instragram czy Twitter, post na Twoim blogu lub forum dyskusyjnym. To wszystko co publikujesz w Internecie, składa się na wizerunek Twojej firmy w sieci i przekłada się na świadomość marki w oczach odbiorców.

Planowanie strategii content marketingu

Zaplanowanie skutecznej kampanii reklamowej content marketingu opiera się o określenie celu. Pamiętaj że ilość nie zawsze oznacza jakość. Zastanów się czy wolisz zyskać 100 przypadkowych użytkowników czy tylko jedno polubienie, ale od osoby mającej 99 znajomych, liczących się z jej zdaniem.

Pamiętaj o ważnej zasadzie. Istotne jest to DO KOGO, JAK i GDZIE piszesz.

Pisz do tych, którzy chcą Cię czytać

Pomyśl do kogo chcesz dotrzeć. Postaraj się poznać i zrozumieć ludzi, do których kierujesz swoje działania. Dowiedz się co ich interesuje, jakie strony regularnie odwiedzają i czym mógłbyś przykuć ich uwagę. Proponuj nowe, ciekawe tematy. Aktywnie uczestnicz w dyskusjach, odpowiadaj na wszelkie pytania i prośby o pomoc.

Pisz tak, aby cię rozumiano

Znajdź styl w jakim piszesz. Pomyśl, czy dotrzesz do ludzi w zabawny, niezobowiązujący sposób, czy też prezentując wyważone treści w merytorycznym stylu, dopasowując tym samym język Twojej wypowiedzi do grupy docelowej. Inaczej napiszesz tekst, gdy będzie adresowany do amatorów fotografii, a inaczej, gdy odbiorcami będą profesjonaliści, oczekujący artykułu, napisanego językiem branżowym.

Pisz tam, gdzie będą Cię czytać

Stworzysz doskonałej jakości tekst, opublikujesz go i… nie widzisz efektów? Samo stworzenie i opublikowanie artykułu to nie wszystko. Niezmiernie istotne jest również to GDZIE publikujesz swoje teksty.

Zostawiaj swój ślad w miejscach w których panuje największy ruch i gdzie dotrą do niego osoby, do których kierujesz swoją ofertę.
I znów wracamy do przykładu z fotografem. Nie pisz o najnowszych aparatach fotograficznych w serwisie parentingowym. Młodych rodziców nie zainteresuje recenzja najnowszego modelu lustrzanki czy opis obiektywów znanej marki.

Pamiętaj, że na publikacji sprawa się nie kończy. Wykorzystuj pozostałe kanały marketingowe, takie jak firmowe profile na portalach społecznościowych, żeby zwiększyć zasięg wypowiedzi rozpowszechniając ją dalej. Content Marketing działa na zasadzie kuli śnieżnej, stale zwiększając zainteresowanie i tym samym, ilość odwiedzin. Obserwuj i monitoruj to, co się dzieje, wykorzystując odpowiednie narzędzia (np. Google Analytics) do śledzenia tego co robisz i sprawdzenia odzewu użytkowników.

Przyciągający nagłówek

Stwórz intrygujący i chwytliwy tytuł, który przyciągnie uwagę użytkowników i sprawi że poświęcą swój czas na to co robisz. Jak powiedziała Angus Mcleod: „Nagłówek łapie czytelnika niczym haczyk, ściga go, w końcu zamienia go w klienta”.
Wracamy do przykładu z fotografem. Który z tytułów bardziej zachęcił się do przeczytania artykułu?

  • Jak utrwalić cud na zdjęciu, czyli o fotografowaniu noworodków.
  • Fotografowanie noworodków.

Ciekawy tytuł sprawia, że jesteśmy o wiele bardziej zainteresowani tym, co znajduje się w dalszej części artykułu.

Za sprawą Content Marketing zwiększasz swoją wiarygodność. Publikujesz atrakcyjne treści, budując ich popularność w Internecie i generujesz większą liczbę odwiedzin.

Niezależnie od tego czy prowadzisz hotel, produkujesz akcesoria łazienkowe czy kosiarki, Content Marketing buduje Twoją pozycję w sieci, zwiększając zainteresowanie oraz pozytywny odbiór Twojej oferty przez klientów. Przyciągając coraz to nowszych, zadowolonych użytkowników, niesie ze sobą pespektywę długotrwałych relacji zapewniających ciągły rozwój działalności.

Rewolucja w reklamie

Content Marketing to skuteczne panaceum na znużenie odbiorcy standardowym przekazem reklamowym i jego agresywną nachalnością w Internecie. To pewny sposób by klienci sami odnaleźli ofertę danej firmy, poprzez ciekawe materiały, którymi sami zechcą dzielić się z innymi.

To propozycja, jakiej szukasz!

Firmowy blog? Wpisy na forum? Tworzenie stron www? Artykuły eksperckie do przedruku? To reklama, której potrzebujesz! Już dziś skorzystaj  z możliwości skutecznego i niedrogiego promowania się, jakie oferuje content marketing!

SKONTAKTUJ SIĘ z nami i dowiedz się, jakie propozycje przygotowaliśmy dla Twojej firmy!

Chcesz dowiedzieć się więcej? Możesz zadzwonić do mnie już teraz – chętnie opowiem Ci o tym przez telefon: 507 160 901.

Oceń ten artykuł
4.5/5 na podstawie 60 głosów
SKUTECZNE STRONY WWW

Chciałbyś się dowiedzieć
jak możemy pomóc Twojej firmie
w osiągnięciu sukcesu?

Wyślij wiadomość

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę
Zaczynamy!
Wybierz jaka usługa Cię interesuje
Strona internetowa
Portal internetowy
Sklep internetowy
Aplikacja webowa
Pozycjonowanie
Powrót
Dalej
Strona internetowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Portal internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Sklep internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Aplikacja webowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Pozycjonowanie
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Dane kontaktowe
Powrót
Wyślij formularz
Dziękujemy za wypełnienie formularza

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zamknij
Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest Iguana Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 261, 60-104, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000642441, e-mail: biuro@iguanastudio.pl, nr tel. +48 61 657 93 23 / +48 61 852 50 00. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.