mac-459196_1280.jpg

Daj się odszukać, czyli kilka słów o pozycjonowaniu – tworzenie strony www

Rozdział 1 – Daj się odnaleźć w Internecie – czyli kilka słów o pozycjonowaniu

Nawet najlepsza strona w Internecie nie będzie taka świetna, jeśli nikt jej nie odwiedza. To dlatego pierwszy rozdział naszego poradnika będzie poświęcony właśnie pozycjonowaniu, które jest absolutnym ‘must have’ każdej strategii marketingowej w sieci. Pozycjonowanie, inaczej SEO (Search Engine Optimization), wymaga jednak ciężkiej pracy i konsekwencji w działaniu – rezultaty nie pojawią się od razu, tylko w wyniku codziennej, czasami nawet żmudnej i czasochłonnej pracy Twojej lub agencji interaktywnej. Poniższe wskazówki pomogą Ci wypozycjonować Twoją stronę internetową bez zakładów finansowych.

Budowanie linków zewnętrznych

Każda strona internetowa chce być widoczna na samym szczycie internetowych wyszukiwarek, jednak lider może być tylko jeden. Jaki jest klucz do sukcesu tych ‘pierwszych’? Linki zewnętrzne są jednym z podstawowych narzędzi, dzięki którym możemy podnosić naszą pozycję w rankingach wyszukiwarek.

Linki zewnętrzne (inaczej zwane IBL – z ang. inbound links) są to linki obecne na innych stronach internetowych, które przekierowują użytkownika do Twojej strony. Im więcej linków zewnętrznych posiadasz, tym ważniejsza i ciekawsza staje się Twoja strona, a co za tym idzie – będziesz plasować się wysoko w rankingach wyszukiwania.

Budowanie linków zewnętrznych, jeśli jest wykonywane prawidłowo, nie jest zadaniem prostym, ponieważ dodawanie linków na innych stronach odbywa się często poza Twoją kontrolą. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak budować efektywne linki zewnętrzne:

  • stwórz wysokojakościową, edukacyjną lub rozrywkową treść. Jeśli ludzie polubią stworzone przez Ciebie treści, będą chętniej odwiedzać Twoją stronę;
  • wpisz link do Twojej strony do katalogów internetowych – takie działanie stanowi dobry początek, by zaistnieć w sieci;
  • zamieszczaj pozytywne komentarze na blogach – korzystają na tym obie strony: właściciel bloga zyskuje w oczach czytelników, a Ty zdobywasz potencjalnych klientów;
  • NIE: pożyczaj, błagaj, stosuj przekupstwa czy wykupienia linków.

XML Sitemap (protokół XML)

Ogólnym założeniem kryjącym się pod pojęciem ‘XML sitemap’ jest umożliwienie robotom indeksującym (z ang. serach engine crawlers)przestudiowanie Twojej strony bardziej efektywnie. Protokół XML to tak naprawdę plik ‘.xml’ zawierający listę wszystkich Twoich stron i podstroi oraz informację o ich aktualizacjach. aktualizacjach istocie przypomina to mapę metra – protokół xml pokazuje strukturę Twojej strony oraz gdzie znajdują się poszczególne jej składowe.

Stworzenie takiego protokołu jest proste. Możesz poszukać programu w Internecie, który zrobi to za Ciebie. Gdy już otrzymasz gotowy plik .xtm, po prostu dodaj go to katalogu głównego Twojej strony.

Jeśli Twoja strona jest aktualizowana regularnie, niech wejdzie Ci w krew aktualizacja pliku .xml raz w miesiącu, tak, aby wyszukiwarka internetowa pobierała jak najbardziej aktualne dane.

Dodawanie protokołu .xml jest często i powszechnie pomijane, gdyż nie jest kluczowym elementem pozwalającym na wypozycjoonowanie Twojej strony jak najwyżej w wyszukiwarkach.

Oceń ten artykuł
4.5/5 na podstawie 60 głosów
SKUTECZNE STRONY WWW

Chciałbyś się dowiedzieć
jak możemy pomóc Twojej firmie
w osiągnięciu sukcesu?

Wyślij wiadomość

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę
Zaczynamy!
Wybierz jaka usługa Cię interesuje
Strona internetowa
Portal internetowy
Sklep internetowy
Aplikacja webowa
Pozycjonowanie
Powrót
Dalej
Strona internetowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Portal internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Sklep internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Aplikacja webowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Pozycjonowanie
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Dane kontaktowe
Powrót
Wyślij formularz
Dziękujemy za wypełnienie formularza

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zamknij
Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest Iguana Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 261, 60-104, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000642441, e-mail: biuro@iguanastudio.pl, nr tel. +48 61 657 93 23 / +48 61 852 50 00. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.