desk-931928_1920.jpg

Logo firmy – w jaki sposób je tworzyć?

Logo firmy jest niemal tak samo ważne, jak jej nazwa. W zasadzie tworzy z nią integralną całość. Jak wykreować idealny logotyp, na co zwrócić uwagę, przy jego doborze i komu zlecić samo stworzenie? O tym opowiemy z dzisiejszym wpisie.

Tworzenie logo zaczyna się w głowie

Jeśli chodzi o logotyp, to w zasadzie najważniejszy jest pomysł. Gdy stworzymy dobrą i przemyślaną koncepcję, będziemy mieli solidne fundamenty do tego, by zbudować na niej nie tylko logo, ale również historię swojej marki. Już na etapie planowania i poszukiwania idei, która będzie naszym motywem przewodnim, powinniśmy spróbować zainspirować się tym, co nas otacza oraz spróbować znaleźć – być może nieznane nam do tej pory – znaczenie nazwy naszej firmy lub firmy, w której pracujemy. W ten sposób możemy wpaść na coś genialnego, o czym nawet byśmy nie pomyśleli.

Projektowanie logo zostawmy profesjonalistom

O ile pomysł na to, jak chcemy, by wyglądało logo firmy, którą zarządzamy bądź dla której pracujemy, może leżeć po naszej stronie, o tyle jego urzeczywistnienie powinniśmy pozostawić specjalistom, którzy robią to od lat (chyba, że sami posiadamy umiejętności w dziedzinach grafiki i brandingu :-)). Zwróćmy jednak uwagę na kilka kluczowych czynników, które mogą zaważyć na tym, czy nasz logotyp okaże się diamentem, czy też wielką klapą. Oto one:

  • projektowanie logo powinno opierać się na zasadzie „im mniej, tym lepiej”,
  • logotyp, a w zasadzie sygnet (graficzna część), powinien składać się w przeważającej części z większych elementów, które przy skalowaniu (np. po to, by nanieść go na wizytówkę) zachowają swoją pierwotną formę, nie zamarzą się i nie stracą sensu,
  • typografia w logotypie powinna być dostosowana do sygnetu, nazwy firmy i rynków, na których zawieramy transakcje z kontrahentami (by w żaden sposób nikogo nie urazić),
  • jeśli nazwa naszej firmy ma polskie znaki, font, jaki zostanie użyty do logo firmy musi je oryginalnie posiadać – inaczej będzie to wyglądało śmiesznie i nieprofesjonalnie,
  • każdorazowo stworzona powinna być wersja logotypu w pozytywie (kolorowa) i w negatywie (czarno-biała), ponieważ nigdy do końca nie wiemy, w jakich celach będziemy używać logo w przyszłości,
  • dobrze, by wraz z logotypem została stworzona księga znaku, w której określone będą m. in. kwestie takie, jak: konkretne kolory minimum z palet Pantone i CMYK (pozwolą zaoszczędzić rozczarowania np. przy wydruku materiałów promocyjnych), odległości między znakami, wysokości znaków, wymiary sygnetu i całego logo, pole ochronne logotypu – pozwoli to uniknąć wielu problemów, szczególnie, gdy będziemy użyczać swojego logo np. w sytuacji bycia patronem lub sponsorem jakiegoś wydarzenia i tworzenia przez podmiot zewnętrzny plakatu je promującego.

Równie gorąco zachęcamy do przechowywania logotypu w różnych wersjach (edytowalnych i nieedytowalnych) w jednym miejscu, np. na zabezpieczonym dysku w chmurze (pozwoli mieć to do niego dostęp z każdego miejsca i o każdym czasie), a także do umieszczenia go na swojej stronie internetowej, np. w zakładce skierowanej do mediów (oszczędzi nam to oglądania swojego logo w zniekształconych wersjach, np. na portalach branżowych).

SKUTECZNE STRONY WWW

Chciałbyś się dowiedzieć
jak możemy pomóc Twojej firmie
w osiągnięciu sukcesu?

Wyślij wiadomość

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

1 5
Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę
Zaczynamy!
Dane kontaktowe
Powrót
Dalej
Wybierz jakie usługi Cię interesują
Strona www / RWD
Portal internetowy
Blog
Sklep internetowy
Pozycjonowanie SEO / SEM
Marketing internetowy
Obsługa firmowego fanpage'a
Inne
Powrót
Dalej
Informacje dodatkowe
Powrót
Wyślij formularz
Dziękujemy za wypełnienie formularza

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zamknij
Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest Iguana Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 261, 60-104, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000642441, e-mail: biuro@iguanastudio.pl, nr tel. +48 61 657 93 23 / +48 61 852 50 00. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.