Wymiary grafik na Facebooku 2016
Działasz w social media? Poznaj aktualne wymiary grafik na najpopularniejszych portalach!
Jeżeli prowadzisz profile swojej firmy na portalach społecznościowych, z pewnością niejednokrotnie zastanawiałeś się, dlaczego udostępniane przez Ciebie elementy graficzne nie zawsze wyglądają w taki sposób, w jaki byś chciał. Dzieje się tak, ponieważ każdy z serwisów ma własne, spersonalizowane wymiary grafik, które pozwalają na prezentację tego typu treści w najbardziej korzystnej i estetycznej formie. Koniec ze zbyt szerokimi, zbyt wąskimi zdjęciami, koniec z zniekształceniami, koniec z nieproporcjonalnością! Od tej pory, dzięki naszym radom wszystkie elementy graficzne na profilach społecznościowych Twojej firmy będą wyglądały bezbłędnie. Docenią to Twoi fani i klienci.
Facebook – wymiary grafik
Rozpocznijmy od Facebooka – najbardziej popularnego do zakładania i prowadzenia kont firmowych portalu społecznościowego. Tutaj najbardziej problematycznymi wydają się być: zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle. Jednak również pozostałe grafiki możemy dostosować do potrzeb serwisu. Ich rekomendowane wymiary powinny wynosić:
- zdjęcie profilowe – 180px x 180px,
- zdjęcie w tle – 851px x 315px,
- zdjęcie do udostępnianego linku – 1200px x 628px,
- zdjęcie wydarzenia – 1200px x 450px,
- zdjęcie w reklamie typu LikeBox – 1200px x 444px,
- zdjęcie w reklamie wydarzenia – 1200px x 450px,
- zdjęcie w reklamie bannerowej (w prawej kolumnie serwisu) – 1200px x 846px,
- zdjęcie w reklamie mobilnej – 1200px x 720px,
- zdjęcie w poście reklamowym – 1200px x 90px.
Twitter – wymiary grafik
Twitter jest kolejnym serwisem społecznościowym, za pomocą którego działania promocyjne prowadzi wiele firm. Tutaj wymiary zdjęć powinny kształtować się w następujący sposób:
- zdjęcie profilowe – 400px x 400px,
- zdjęcie w nagłówku – 1500px x 1500px,
- zdjecie udostępnione na tablicy – 1024px x 512px,
- zdjęcie w wiadomości tekstowej – 220px x 440px.
Instagram – wymiary grafik
Dla wszystkich maniaków robienia selfie oraz innych zdjęć i publikowania ich na profilach – prywatnych czy firmowych – polecamy portal Instagram. Oto polecane na nim wymiary grafik:
- zdjęcie profilowe – 160px x 160px,
- zdjęcie widziane na komputerze – 612px x 612px,
- zdjęcie widziane na smartfonie – 510px x 510px.
Pinterest – wymiary grafik
Pinterest to kolejny portal dla branż nastawionych na częste umieszczanie zdjęć i innych elementów graficznych. Poznaj ich wymiary:
- zdjęcie profilowe – 600px x 600px,
- miniatura zdjęcia na profilu – 222px x 150px.
Google+ – wymiary grafik
Choć Google+ cieszy się średnią popularnością wśród wszystkich wymienionych portali społecznościowych, to warto posiadać na nim konto firmowe, chociażby po to, by jeszcze lepiej pozycjonować się w wyszukiwarce. Poniżej przedstawiamy najbardziej potrzebne wymiary zdjęć:
- zdjęcie profilowe – 250px x 250px,
- zdjęcie w tle – 2120px x 1192px,
- zdjęcie udostępniane w poście – 250px x 250px.
Mamy nadzieję, że dzięki naszym wskazówkom od dziś profile firmowe, które prowadzisz będą prezentowały się jeszcze bardziej profesjonalnie i cieszyły oko Twoich fanów, zachęcając ich do skorzystania z Twoje oferty.