Blog firmowy – czy warto go prowadzić?
Blogosfera jest kolejną – obok mediów społecznościowych – „strefą”, w której warto zaistnieć w obecnych czasach. I nie tyczy się to wyłącznie osób indywidualnych, które udowadniają, że prowadząc blog można zrobić dziś niemałą karierę i zarobić niemałe pieniądze, ale również (a może nawet przede wszystkim) firm, które dzięki temu mogą dzielić się ze swoimi klientami wiedzą i budować w ich oczach obraz eksperta w branży.
Blog – darmowe narzędzie marketingowe
Wydawać by się mogło, że świat promocji nie daje nam nic za darmo. I faktycznie, trudno nie zgodzić się z takim twierdzeniem. Jednak jak nazwać coś, co możemy posiadać w jednej z zakładek naszej strony internetowej lub założyć na darmowym portalu? Takim czymś jest właśnie blog korporacyjny. Mało tego! Dzięki umieszczaniu na nim swoich autorskich treści, możemy wykorzystać go w pozycjonowaniu swojej strony. Na blogu roi się przecież od słów, które są dla naszej działalności kluczowe. Dlaczego więc nie wykorzystać go do szerszego zastosowania? Blog firmowy to takie nasze małe kompendium wiedzy, które może tworzyć doskonałą bazę dla naszych klientów, chcących dowiedzieć się czegoś więcej o naszych produktach, usługach, stosowanej technologii, ale również dla nas i dla naszych obecnych i przyszłych współpracowników – by mogli się podszkolić lub dać ponieść się swojej twórczości na temat, w którym się specjalizują.
Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę
Szybka wycena
Zobacz naszą ofertę tworzenia stron internetowych i dowiedz się, ile kosztuje strona internetowa, o jakiej marzysz!
5 dowodów na to, że musisz założyć blog firmowy
Jeśli jeszcze nie przekonaliśmy Cię, że blog jest tym, czego Twoja firma naprawdę potrzebuje, pozwól, że podamy Ci teraz 5 powodów, które utwierdzą Cię w decyzji o jego założeniu.
- Darmowe narzędzie marketingowe.
- Pomoc w pozycjonowaniu.
- Pozycja eksperta w branży (w oczach klientów, kontrahentów i nie tylko).
- Baza wiedzy (dla Ciebie i klientów).
- Miejsce na umieszczanie autorskich tekstów, grafik, infografik, raportów, nagrań audio i video, które mogą być później udostępniane w mediach branżowych.
Blog firmowy – kto powinien na niego pisać?
Do pisania i w ogóle współtworzenia bloga firmowego warto zaprosić wszystkich specjalistów z naszej firmy, jak również najważniejsze w niej osoby, czyli zarząd. Dzięki temu uda nam się stworzyć naprawdę potężną bazę wiedzy, pokazującą, w jaki sposób można podejść do tego samego tematu, mając różne doświadczenia i zakres obowiązków. Zachęcając współpracowników do tworzenia (pamiętajmy bowiem, że wpisy na blogu mogą mieć również formę grafik czy nagrań), w pewien sposób nagradzamy ich starania i pokazujemy im, że mamy przekonanie, iż są profesjonalistami w swoim fachu, którzy wręcz powinni dzielić się swoją wiedzą z resztą społeczeństwa.