responsywna-strona-internetowa.jpg

Najważniejsze cechy dobrej strony internetowej

4 najważniejsze rzeczy, które sprawią, że Twoja strona www zrobi na kliencie nieziemskie wrażenie

W zależności od branży, w jakiej specjalizuje się portal, szacuje się, że współczynnik odrzuceń wynosi średnio od 30% do 60%. Co to oznacza? W zasadzie tyle, że większość osób wchodzących na stronę internetową nie wchodzi na żadną z jej podstron i zwyczajnie opuszcza ją bez zbędnego zastanowienia. Najgorsze jest jednak to, że duże grono nigdy już na nią nie wraca. Dlaczego? Bo zrobiła na nich fatalne pierwsze wrażenie. Dziś przedstawiamy kilka rad, które sprawią, że internauci pokochają Twoją stronę i z przyjemnością staną się Twoimi klientami.

projektowanie-stron-www-ocena.jpg

 

Cechy dobrej strony internetowej

6 pytań, które zadaje sobie klient, wchodząc na Twoją stronę

Czas na trochę empatii i wczucia się w rolę inną niż zwykle. Zróbmy eksperyment. Wpisz w wyszukiwarkę dowolne hasło, najlepiej związane z branżą, w jakiej działasz. Wejdź na jedną z witryn na pierwszej stronie wyników. Przyjrzyj się jej dokładnie i zadaj sobie poniższe pytania:

  1. Czy ta strona jest wiarygodna?
  2. Czy uważasz tę stronę za godną zaufania?
  3. Czy firma będąca właścicielem tej strony jest profesjonalna?
  4. Czy firma, której stronę właśnie przeglądasz, jest stabilna?
  5. Czy ta strona sprawia, że czujesz się mile widziany i dobrze przyjęty?
  6. Czy jesteś w miejscu, którego oczekiwałeś?

Wyobraź sobie, że te dylematy rodzą się w głowie każdego, kto odwiedza jakąkolwiek witrynę w sieci (również Twoją). Odpowiadamy sobie na nie podświadomie i na tyle szybko, że często nie zdajemy sobie z tego sprawy. Czasami wystarczy kilka sekund, żeby upewnić się, że albo jesteśmy tam, gdzie być chcieliśmy, albo czas znaleźć coś innego. Podejmując decyzję o zaprojektowaniu strony www, Ty również musisz odpowiedzieć sobie na powyższe pytania. Przecież zależy Ci na tym, żeby potencjalny klient, który ją odwiedzi, uznał Twoją firmę za wiarygodną, godną zaufania, profesjonalną i stabilną. Żeby poczuł się dobrze przyjęty i chciał spędzić na niej nie 5 sekund, ale przynajmniej 5 minut.

1 (1).jpg

Mniej znaczy więcej

Te czasy, kiedy królem sieci był kicz, a królową przesada, dawno są już za nami i miejmy nadzieję, że nigdy nie wrócą. Internauci mają już dosyć szablonowych stron internetowych z oklepaną szatą graficzną, opływających w krzykliwe elementy, które – nie daj Boże – migają, podskakują czy kręcą się jak szalone. Brak nawigacji i chaos dodatkowo sprawiają, że z takiej witryny po prostu nie sposób nie wyjść. No chyba, że marzymy o dostaniu oczopląsu… Poznaj 4 najistotniejsze kwestie, na których powinieneś się skupić, jeśli chcesz, by Twoja strona była często i chętnie odwiedzana.

  • Kolory. Pamiętaj, by stosować je we właściwy sposób. Unikaj zbyt dużej palety barw, ponieważ to, co będziesz chciał dzięki kolorom podkreślić, zginie w tłumie, a użytkownik sam nie będzie wiedział, na co powinien patrzeć. Najlepiej wybierz od dwóch do czterech kolorów, które zostaną użyte w witrynie. Bardzo ważne jest to, by jej szata graficzna i kolorystyka były spójne z resztą materiałów promocyjnych, jakie posiadasz i używasz.
  • Animacje, gadżety i media. W tym przypadku umiar jest naprawdę najlepszym doradcą. Unikaj tego, co niepotrzebne. Staraj się ograniczyć animacje, media i innego rodzaju wirtualne gadżety do minimum, a najlepiej trzymaj się od nich z daleka.
  • Układ strony. Dąż do tego, by Twoja strona internetowa posiadała czystą i zwięzłą strukturę, w której bez problemu odnajdzie się każdy, kto na nią trafi. Zamiast przypadkowo rozrzucać po stronie zakładki i odnośniki, posegreguj treści i ustal dla nich wspólny mianownik, który pozwoli podzielić Ci je na grupy. Nie bój się pustej przestrzeni i unikaj bałaganu.
  • Typografia. Upewnij się, że font (czcionka), z którego korzystasz, jest legalny i nie musisz na przykład, wykupić sobie na niego licencji. Używaj takiego kroju pisma, takiej wielkości i kolorów liter i znaków, które będą czytelne. Pamiętaj o tym, że wiele fontów nie posiada polskich znaków diakrytycznych (tzn. ą, ę, ó, ś, ń, ź, ż, idt.). Zamiast doklejać kreskę, ogonek czy kropkę, wybierz inny krój. Jest ich naprawdę wiele, więc nie powinno być problemu ze znalezieniem godnego zamiennika. Żeby jeszcze bardziej ułatwić internautom przeglądanie Twojej witryny, używaj wypunktowania, nagłówków oraz krótkich akapitów.

Jeśli zatem nie chcesz, by użytkownik sieci na podstawie Twojej strony stwierdził, że nie ma sensu zostawać Twoim klientem, postaraj się wcielić te rady w życie. Nadszarpnięte zaufanie bardzo ciężko jest odbudować, a jedna niezadowolona osoba generuje straty pokroju całej grupy. Nie pozwól, by Twoja witryna uczyniła Twój biznes nierentownym i przyczyniła się do tego, że zostanie Ci przypięta łatka pseudoprofesjonalisty. I pamiętaj, pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

 

Masz pomysł na swoją nową stronę www bądź chcesz zaktualizować już istniejącą? Zależy Ci na szybkiej informacji, na jakie koszty musisz się przygotować? Kliknij TUTAJ i dowiedz się, ile kosztuje strona internetowa, o jakiej marzysz!

Oceń ten artykuł
4.5/5 na podstawie 60 głosów
SKUTECZNE STRONY WWW

Chciałbyś się dowiedzieć
jak możemy pomóc Twojej firmie
w osiągnięciu sukcesu?

Wyślij wiadomość

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę
Zaczynamy!
Wybierz jaka usługa Cię interesuje
Strona internetowa
Portal internetowy
Sklep internetowy
Aplikacja webowa
Pozycjonowanie
Powrót
Dalej
Strona internetowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Portal internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Sklep internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Aplikacja webowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Pozycjonowanie
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Dane kontaktowe
Powrót
Wyślij formularz
Dziękujemy za wypełnienie formularza

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zamknij
Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest Iguana Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 261, 60-104, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000642441, e-mail: biuro@iguanastudio.pl, nr tel. +48 61 657 93 23 / +48 61 852 50 00. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.