wizerunek-firmy

Jak wzmocnić wizerunek firmy w internecie

Sprawdzone sposoby na wzmocnienie wizerunku firmy w internecie

Gdy idziesz do kwiaciarni po bukiet, chcesz, żeby florystka zaskoczyła Cię swoją inwencją twórczą. Oglądając kolejny sezon ulubionego programu, masz nadzieję, że nie będzie to powtórka z rozrywki. Kiedy zlecasz agencji wykonanie strony internetowej, pragniesz, by była to naprawdę świetna robota. Tak samo jest z Twoimi obecnymi i potencjalnymi klientami, którzy tę witrynę odwiedzają. Każdą z tych historii łączy jeden wspólny mianownik: jakość. Tak naprawdę od tego, czy poprzez swoje działania online dajesz odbiorcom coś unikatowego i wartościowego, zależy to, czy będą wobec Ciebie lojalni i nie zamienią Cię na konkurencję. Gra jest więc warta świeczki.

Jakość jest dziś w cenie

Wyobraź sobie, że idziesz do ulubionego sklepu, w którym od lat nabywasz jeansy. Tym razem również kupujesz jedną parę. Po pierwszym praniu okazuje się, że zrobiły się o dwa rozmiary za duże. Jesteś rozczarowany i więcej nie skorzystasz już z usług tego sklepu, prawda? W świecie wirtualnym „życie” toczy się podobnie do tego realnego. Kiedy od lat czytujemy jeden portal i nagle zauważamy, że treści na nim prezentowane niebezpiecznie obniżają swój poziom, z porządnego serwisu stając się internetowym brukowcem, szukamy alternatywy. Jeszcze gorzej, gdy jakaś witrynę odwiedzamy po raz pierwszy i od razu zauważamy, jak niską rangę sobą reprezentuje. Mało tego, że nigdy więcej jej nie odwiedzimy, to jeszcze szepniemy znajomym słówko, żeby przypadkiem nie marnowali na nią czasu. Złe wieści roznoszą się bardzo szybko. Dlatego, jeśli coś robić, to tylko wkładając w to serce i dążąc do ciągłego samodoskonalenia się.

Powinieneś zdać sobie sprawę, że treści, jakie prezentujesz na swojej stronie internetowej, wpływają na wizerunek Twojej firmy i kreują Twoją markę. Jeśli klient uzna, że nie mają w sobie kompletnie żadnej wartości, są zdezaktualizowane i nie wnoszą do jego życia nic nowego, ani nietuzinkowego, szybko się znudzi. Nie tylko Twoją witryną, ale również Twoją ofertą. To, co robimy pod daną marką wpływa na jej całościowe postrzeganie. Dlatego naprawdę warto być czujnym i rezolutnym w swojej wirtualnej działalności.

Ekspert od wszystkiego i… niczego

Najgorszym przypadkiem firmowych stron i blogów są te, na których jest wszystko. Ale to dosłownie wszystko. Bo co oznacza „wszystko”? To samo, co „nic”. Tam, gdzie czegoś jest za dużo, wiarygodność i autentyczność zaczyna się zacierać i powoli znikać. Nie sposób stać się ekspertem od wszystkiego, alfą i omegą w każdej dziedzinie. Gdyby tak było, producenci nagrobków, sprzedawaliby również zabawki dla dzieci, a mechanicy prowadzili w warsztatach restauracje. Podobnie jest z Twoją stroną www.

Musisz jasno sprecyzować, w czym jesteś lub chciałbyś się specjalizować. Jeśli prowadzisz firmę transportową, staraj się pokazać, że jesteś ekspertem w tematyce logistyki i spedycji, a nie komputerów i nowych technologii. Jeśli masz zakład fryzjerski, nie generuj w witrynie treści o gotowaniu. To naprawdę mija się z celem…

Jak wzmocnić wizerunek firmy w internecie

8 kroków do tego, by trzymać poziom na stronie www

W rzeczywistości do utrzymania fasonu swojej witryny internetowej, wystarczy postępowanie zgodnie z poniższymi zasadami:

  1. Oferuj unikatowe treści! Nietypowe teksty pokocha każdy twój klient i… każda wyszukiwarka. Dzięki temu oprócz grona czytelników, Twoja witryna w naturalny sposób będzie podbijać swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Zatem, zamiast zbyt mocno inspirować się konkurencją, pisz o czymś, co im umknęło, albo o czym jeszcze nie wiedzą.
  2. Pisz dla ludzi, nie dla wyszukiwarek! Wiele osób posiadających strony internetowe lub blogi na siłę stara się tworzyć teksty pod SEO, które zazwyczaj charakteryzują się o wiele niższą jakością. Niestety nie wychodzi im to na dobre, bo prędzej czy później przestaje się to podobać prawdziwym czytelnikom.
  3. Dostarczaj wartościowych treści! Na swojej stronie www pisz o tym, co wartościowe. Staraj się inspirować i angażować odbiorców. Daj im treści edukacyjne, dzięki którym będą mogli nauczyć się czegoś nowego. Bądź jak mentor. W końcu jesteś fachowcem w swojej dziedzinie, prawda?
  4. Przeprowadzaj własne badania i twórz raporty! Jeśli aspiruje się do bycia autorytetem w branży, to nie ma niczego lepszego niż własny raport. Co jakiś czas przeprowadzaj autorskie badania, a ich wyniki publikuj na swojej stronie internetowej. Szybko zauważysz, że klienci zaczną traktować Cię bardziej serio.
  5. Aktualizuj treści! Nie ma nic gorszego niż strona lub blog, na której ostatni wpis pojawił się przeszło pół roku temu. Odbiorca, który wchodzi na taką witrynę czuje się trochę oszukany i powoli zaczyna myśleć, że firma, którą reprezentujesz albo już nie istnieje, albo zmierza ku końcowi. Najgorzej jest jednak, gdy zmienisz siedzibę i zapomnisz o tym, by zaktualizować nowy adres w zakładce kontaktowej… Wystrzegaj się tego, jak ognia. Dbaj o to, by Twoja strona www posiadała bieżące informacje, a klienci odwdzięczą Ci się częstymi odwiedzinami, gdyż będą wiedzieli, że u Ciebie dowiedzą się czegoś nowego.
  6. Poznawaj swoich odbiorców! Dostarczaj na swojej stronie treści, które angażują czytelników do dialogu pod tekstem. Radź się ich i pytaj. Dzięki temu poznasz ich opinię i będziesz wiedział, czego pragną. Na bieżąco śledź ich decyzje zakupowe. Podejmuj tematy najczęściej wybieranych usług i produktów, bo najprawdopodobniej to właśnie one są dla nich najważniejsze. W ten sposób zrobisz ukłon w stronę swoich klientów, którzy docenią szczegółowe i dodatkowe informacje na temat swoich ulubionych towarów.
  7. Gdy to niezbędne, załączaj dowody! Jeśli w treści na swojej stronie www odwołujesz się do statystyk, danych lub faktów zaczerpniętych z zewnątrz, zawsze przypisuj im źródło. Dzięki temu staniesz się o wiele bardziej wiarygodny. Jeśli na przykład odkryjesz nowe zastosowanie maszyny, którą masz w sprzedaży, zrób zdjęcie i dodaj je do artykułu. Większość ludzi wierzy dopiero wtedy, gdy zobaczy coś na własne oczy.
  8. Stań się fachowcem! Chcesz z dumą nazywać siebie specjalistą i być traktowany jako ekspert? Stań się nim! Chadzaj na konferencje i targi branżowe, nawiązuj kontakty biznesowe z zagranicznymi podmiotami, rozwijaj się w zakresie swojej dziedziny. Jednym słowem dąż do samodoskonalenia się, a później dziel się wnioskami ze swoją „wirtualną widownią”. Będą wniebowzięci, że mogą śledzić poczynania takiego speca, jak Ty.

Kiedy już zaczniesz działaś według tego schematu, przekonasz się, że to naprawdę recepta na sukces, oparta o jeden czynnik, jakim jest jakość. W efekcie Twoi klienci uznają Cię za autorytet w branży i chętniej będą korzystali z Twojej oferty. A jeśli czujesz, że nie jesteś urodzonym wieszczem narodowym i pisanie nie sprawia Ci zbyt dużej przyjemności, rozpocznij współpracę z kimś, kto jest w tej kwestii specjalistą. Może to być agencja lub copywriter. Pamiętaj tylko, by jasno precyzować swoje potrzeby i oczekiwania. Nie bój się spotkać z kimś osobiście i zwyczajnie opowiedzieć mu o tym, co chcesz uzyskać. Dialog – bez względu na to, czy jest rzeczywisty, czy też wirtualny – zawsze prowadzi do czegoś dobrego.

 Chcesz dowiedzieć się więcej? Jesteś zainteresowany stworzeniem nowej strony www? Możesz zadzwonić do mnie już teraz – chętnie opowiem Ci o tym przez telefon: 507 160 901.

Oceń ten artykuł
4.5/5 na podstawie 60 głosów
SKUTECZNE STRONY WWW

Chciałbyś się dowiedzieć
jak możemy pomóc Twojej firmie
w osiągnięciu sukcesu?

Wyślij wiadomość

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę
Zaczynamy!
Wybierz jaka usługa Cię interesuje
Strona internetowa
Portal internetowy
Sklep internetowy
Aplikacja webowa
Pozycjonowanie
Powrót
Dalej
Strona internetowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Portal internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Sklep internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Aplikacja webowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Pozycjonowanie
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Dane kontaktowe
Powrót
Wyślij formularz
Dziękujemy za wypełnienie formularza

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zamknij
Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest Iguana Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 261, 60-104, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000642441, e-mail: biuro@iguanastudio.pl, nr tel. +48 61 657 93 23 / +48 61 852 50 00. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.