action-2277292_1920.jpg

Jak wybrać agencję interaktywną?

Co musisz wiedzieć, wybierając agencję interaktywną, która wykona Twoją stronę www?

Ostatnimi czasy rynek reklamy i marketingu internetowego rozwija się bardzo prężnie. Okazuje się, że osób zajmujących się tego typu usługami jest coraz więcej. Jedni dołączają do zespołów istniejących już firm, drudzy pracują jako freelancerzy, a jeszcze inni zakładają własne działalności. Ofert jest multum. Można znaleźć je na portalach społecznościowych, stronach internetowych, a nawet w serwisach aukcyjnych. W rzeczywistości wybór jest tak szeroki, że czasem można się pogubić. Szczególnie, jeśli chodzi o podjęcie decyzji o współpracy z wykonawcą własnej witryny.

3 dowody na to, że agencja to najlepszy wybór

Załóżmy, że chcesz posiadać własną stronę internetową. Przeglądasz oferty i ogłoszenia, zastanawiając się, na kogo powinieneś postawić. Wybierasz pomiędzy: studentem informatyki, który jest na początku swojej kariery zawodowej i w zasadzie wykona zlecenie po kosztach, mężczyzną w średnim wieku, który rok temu zdecydował się przebranżowić i zamienił pracę w dziale handlowym na własną firmę a agencją, która w branży działa od ponad dekady. Pierwszy wykonawca pozwoli Ci zaoszczędzić, drugi zapewnia, że praca jest jego życiową pasją, a trzeci ma naprawdę bogate portfolio. W głowie masz mętlik. W zasadzie fajnie by było nie wydawać za dużo, ale z drugiej strony zależy Ci na tym, żeby nie były to pieniądze wyrzucone w błoto. Czas ucieka, a Ty wciąż nie masz własnej strony www lub tracisz klientów ze swoją przestarzałą witryną. Pozwól, że pomożemy. W przypadku zlecania tworzenia strony internetowej najlepiej zdecydować się na współpracę z agencją interaktywną. Są na to 3 dowody:

  1. Agencja daje Ci próbkę swojej twórczości. Portfolio złożone z realizacji dla dotychczasowych klientów to must have na stronach agencji interaktywnych. Dzięki temu możesz zobaczyć, czy styl, w jakim firma projektuje, odpowiada Twoim gustom i potrzebom.
  2. Agencja ma doświadczenie w branży. Firmy zajmujące się szeroko pojętym marketingiem i promocją mają zwykle w swoim zespole ludzi, którzy są już „starymi wyjadaczami” z nowoczesnym podejściem. Wiedzą, co jest ważne w tworzeniu witryn internetowych i ciągle dokształcają się w celu zaoferowania jeszcze lepszych usług.
  3. Oferta agencji nie kończy się na samym projektowaniu stron internetowych. Często, oprócz zbudowania serwisu, możesz być pewien, że bez problemu dobierzesz inne usługi, które sprawią, że Twoja strona cały czas będzie w dobrej kondycji.

Oczywiście musisz być czujny. Na rynku jest wiele nieprofesjonalnych agencji, które nieraz całkiem dobrze się kamuflują. Przeglądając ich ofertę, sprawdź dla przykładu, czy strony internetowe, jakimi chwalą się w portfolio naprawdę istnieją. Poczytaj opinie w internecie na ich temat i zwróć uwagę na cennik. Zbyt niskie ceny mogą być podejrzane.

Cena vs jakość

Zastanawiasz się pewnie, czy w przypadku realizacji stron internetowych, powinieneś zwracać większą uwagę na cenę czy na jakość prac w portfolio agencji. Zdziwisz się, bo te dwa czynniki mogą iść ze sobą w parze. Oczywiście pod warunkiem, że nie są nieadekwatne. No właśnie, bo czy na przykład za kilkadziesiąt złotych da się zrobić rozbudowany sklep internetowy albo zażyczyć sobie kilka tysięcy za wykonanie wizytówki internetowej, która nie ma ani jednej zakładki? Raczej nie. Dlatego trzymaj się zasady złotego środka. Przeglądaj oferty i portfolia wielu agencji o zróżnicowanym poziomie zaawansowania w pracę. Poznaj skrajne przypadki i ustal, kto jest według Ciebie wzorem do naśladowania(prawdopodobnie to on stanie się wykonawcą Twojej strony www). A co najważniejsze, nie wahaj się pytać firmy o wycenę swojego zlecenia. W wielu przypadkach jest ona darmowa, więc nic nie ryzykujesz, a możesz wiele zyskać. Pamiętaj o tym, by jak najbardziej precyzyjnie przedstawić swoje potrzeby i oczekiwania względem końcowego produktu, jakim ma być twoja wymarzona witryna internetowa.

Jak wybrać agencję interaktywną

6 najważniejszych wskaźników wyboru agencji interaktywnej

Jest kilka kluczowych elementów, na które KONIECZNIE powinieneś zwrócić uwagę, wybierając wykonawcę swojej strony internetowej. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że zaważą one nie tylko na Waszej współpracy, ale przede wszystkim na poziomie Twojego zadowolenia i opinii obecnych oraz potencjalnych klientów.

  1. Staż pracy agencji. Jak wiadomo, trening czyni mistrza. Ta zasada działa w każdej branży, również wśród agencji, które zajmują się tworzeniem stron internetowych. Wieloletnie doświadczenie świadczy o profesjonalizmie i stopniu specjalizacji firmy, z którą przyjdzie Ci współpracować. A przecież chciałbyś, by Twoją witryną zajęli się eksperci w swojej dziedzinie, prawda?
  2. Ilość i jakość projektów zrealizowanych przez agencję. Kolejny raz wspomnimy o portfolio. Uwierz, że jest naprawdę istotne w doborze podwykonawcy serwisu www. Mając wgląd w realizacje firmy, z którą chcesz nawiązać współpracę, możesz ocenić jakość jej pracy. Warto również, by w portfolio nie widniały wyłącznie 2-3 przykłady, ale żeby było ich trochę więcej. Świadczy to o wysokim zainteresowaniu ofertą firmy i o tym, że ma się czym pochwalić.
  3. Złożoność dotychczasowych projektów agencji. Szczególną uwagę zwróć na to, czy dotychczasowe realizacje ograniczały się do tworzenia niezbyt skomplikowanych stron www (jak np. wizytówka internetowa) czy też rozbudowanych witryn albo sklepów internetowych. To ważne, ponieważ, gdy firma jest w stanie stworzyć coś wielowymiarowego i niebagatelnego.
  4. Opinie klientów, którzy współpracowali z agencją. Skoro już zamierzasz zainwestować w stronę internetową, warto żebyś sprawdził, czy Twój potencjalny zleceniobiorca cieszy się dobrą sławą. W witrynach agencji często znaleźć można opinie dotychczasowych klientów, a nawet skany rekomendacji i referencji. Możesz również przekopać internet i potwierdzić czy to, czym firma chwali się na stronie jest rzeczywiście prawdą. Jeśli nie ma żadnych opinii, powinno Cię to zaniepokoić – bo albo są nieciekawe, więc agencja ich nie umieszcza i stara się o usuwanie ich z wszelkich możliwych zakątków sieci, albo… wcale nie ma i nie miała klientów.
  5. Zespół, który będzie realizował Twój projekt. Postaraj się dowiedzieć, z kim będziesz pracował i kto będzie stał za sukcesem Twojej przyszłej strony www. To ważne, bo dzięki zapoznaniu się z zespołem i nawiązaniu z nim kontaktu, będziesz wiedział, do kogo konkretnie kierować swoje pytania, sugestie i ewentualne zażalenia. Może się również zdarzyć, że jedna osoba koordynuje prace grupy ludzi i to ona będzie łącznikiem między Tobą a tymi, z którymi współpracujesz (najpewniej będą to: specjalista od UX i UI, grafik, koder lub programista oraz copywriter).
  6. Poziom pozostałych usług w ofercie agencji. Wybierając agencję, która zajmie się zaprojektowaniem Twojej witryny powinieneś sprawdzić również, czy oprócz tworzenia stron www, oferuje coś więcej i czy to coś ma faktycznie dobrą jakość. Dlaczego? Bo prawdopodobnie zdecydujesz się na skorzystanie z którejś z dodatkowych usług, jak na przykład pozycjonowanie. Tu również pomocne mogą okazać się opinie dotychczasowych klientów.

Jak widzisz, warto bliżej poznać agencję interaktywną, z którą planuje się nawiązać współpracę przy tworzeniu strony internetowej

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

 

Masz pomysł na swoją nową stronę www bądź chcesz zaktualizować już istniejącą? Zależy Ci na szybkiej informacji, na jakie koszty musisz się przygotować? Kliknij TUTAJ i dowiedz się, ile kosztuje strona internetowa, o jakiej marzysz!

Oceń ten artykuł
4.5/5 na podstawie 60 głosów
SKUTECZNE STRONY WWW

Chciałbyś się dowiedzieć
jak możemy pomóc Twojej firmie
w osiągnięciu sukcesu?

Wyślij wiadomość

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę
Zaczynamy!
Wybierz jaka usługa Cię interesuje
Strona internetowa
Portal internetowy
Sklep internetowy
Aplikacja webowa
Pozycjonowanie
Powrót
Dalej
Strona internetowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Portal internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Sklep internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Aplikacja webowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Pozycjonowanie
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Dane kontaktowe
Powrót
Wyślij formularz
Dziękujemy za wypełnienie formularza

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zamknij
Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest Iguana Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 261, 60-104, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000642441, e-mail: biuro@iguanastudio.pl, nr tel. +48 61 657 93 23 / +48 61 852 50 00. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.