Krótki poradnik stania się mentorem dla swoich klientów
Krótki poradnik stania się mentorem dla swoich klientów
Obecny świat przepełniony jest tanią sensacją, która w zasadzie nic nie wnosi. Twierdzi się, że społeczeństwo, mówiąc kolokwialnie, głupieje. W obliczu tego, co oferują przede wszystkim media, nikogo taki stan rzeczy nie powinien dziwić. Tak, jak ciężko utrzymać dobre zdrowie, jedząc wyłącznie fast foody, tak samo nie sposób rozwijać swoją wiedzę, karmiąc mózg tylko bezwartościowymi informacjami.
Jesteś w czymś dobry? Naucz tego innych!
Jeżeli uważasz siebie za specjalistę w dziedzinie, w której działasz, zdecydowanie powinieneś odkryć w sobie pierwiastek nauczycielski. Twoja witryna internetowa może być doskonałym miejscem do zaprezentowania swoich umiejętności. W zasadzie możesz traktować ją jak szkolną tablicę, na której rozwiązywane są zadania. Uwierz, że Twoi klienci będą zachwyceni, gdy zauważą, ze nie tylko chcesz na nich zarobić, ale również dajesz coś od siebie. Próba przekazywania wiedzy może sprawić, że konkurencję pozostawisz daleko w tyle, ponieważ Twoi odbiorcy będą wiedzieli, że jesteś autorytetem w branży i znasz się na swojej pracy, jak nikt inny.
Blog firmowy – idealne narzędzie edukacyjne
Warto, byś na swojej stronie internetowej dodał zakładkę „Blog”. Może ona odnosić do podstrony lub odrębnej witryny. Dzięki temu w jednym miejscu zgromadzisz wszystko to, czego chcesz nauczyć swoich obecnych i potencjalnych klientów. Nie jest powiedziane, że musi ona nazywać się dosłownie blogiem. Możesz na przykład, pomyśleć nad czymś, co będzie jasno wskazywało, że treści, jakie chcesz na blogu prezentować, będą miały charakter edukacyjny. Co powiesz na hasło „Baza wiedzy”? Niestandardowe, a jednocześnie dające pewność, czego możesz się spodziewać po przekierowaniu na nową stronę lub podstronę.
4 zasady pisania tekstów, które mają czegoś nauczyć
Produkując treści na swoją stronę internetową lub blog firmowy, koniecznie powinieneś pamiętać o zasadach, które sprawią, że klienci będą wracać do Ciebie w celu zaczerpnięcia wiedzy. Łatwo zapamiętasz te reguły, ponieważ bez problemu policzysz je na palcach jednej ręki. Wcielając je w swoje działania, sprawisz, że Twoi odbiorcy otrzymają coś wartościowego i będą czuli, że swoje słowa kierujesz właśnie do nich.
- Oferuj więcej niż produkt lub usługa. Publikuj treści, które nie są nachalną promocją Twojej oferty. Podejmuj tematy branżowe, które w taki czy inny sposób dotyczą rzeczy, jakie robisz. Generuj własne e-booki, raporty i wyniki badań. Stań się ekspertem w swojej dziedzinie.
- Pamiętaj, treść nie oznacza tylko słowa pisanego. Do prowadzenia strony lub bloga nie podchodź w sposób standardowy. Oprócz typowych wpisów, dodawaj treści multimedialne i twórz własne infografiki. Ludzie chętniej oglądają niż czytają.
- Zwracaj się bezpośrednio. Chcesz zjednać sobie klienta, stań się jego dobrym kolegą! Unikaj wyniosłych form typu „Pan”, „Pani”, „Państwo”. Zamiast tego zwracaj się do czytelnika na Ty. Dzięki temu poczuje, że prezentowana treść jest skierowana właśnie do niego.
- Zamiast się przechwalać, pomagaj. Unikaj zwrotów z serii: „jesteśmy w tym najlepsi”. Zamiast tego przesyłaj komunikat „możemy i chcemy Ci w tym pomóc”.
To proste, prawda? W takim razie nie masz na co czekać.
Klucz do sukcesu
Kiedy już zdecydujesz się na publikację w swojej witrynie treści, które staną się wartością dodaną dla Twoich klientów, pamiętaj, by spełniały one trzy kluczowe zadania, o których za chwilę. Nie sposób pisać o czymkolwiek. Tak potrafi każdy. Twoja witryna czy blog nie mają stać się sztuką dla sztuki, ale wartościowym źródłem informacji, które są cenne i przydatne. Tworząc treści, pamiętaj, co może doprowadzić Cię do sukcesu i:
- Edukuj!
- Inspiruj!
- Angażuj!
W ten sposób nie tylko zjednasz sobie serca obecnych, ale również staniesz się wyznacznikiem jakości premium dla potencjalnych i przyszłych klientów.
Chcesz dowiedzieć się więcej o tworzeniu stron internetowych?