workstation-336369_1920.jpg

Odświeżenie strony www

Strona internetowa, jako produkt wirtualny, nie ulega zepsuciu. Nie oznacza to jednak, że raz stworzona może pozostać w swoim pierwotnym stanie do końca świata. Trendy w web designie zmieniają się  – może nie tak szybko jak w świecie mody, mimo wszystko jednak nietrudno jest zauważyć różnicę między stroną sprzed paru lat, a stroną nowoczesną. Przeciętny użytkownik już na pierwszy rzut oka oceni, czy strona odpowiada współczesnym standardom i może to wpływać na jego decyzję o pozostaniu na niej, bądź jak najszybszym opuszczeniu. Dlatego chcąc cały czas pozyskiwać nowych odbiorców czy klientów, co jakiś czas warto rozważyć odświeżenie strony www.

Czy odświeżenie strony www to coś dla Ciebie?

Powody na odświeżenie wyglądu strony mogą być różne i wcale nie muszą wynikać z tego, że strona Ci się znudziła. Wśród dobrych powodów na wprowadzenie paru zmian jest zdecydowanie fakt, że strona się zbyt długo ładuje. Z badań przeprowadzonych przez Google wynika, że aż 40% użytkowników opuszcza stronę, jeśli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy. Tak więc dobrym sposobem na zwiększenie liczby odwiedzin Twojej strony internetowej jest odświeżenie jej pod kątem funkcjonalności. Nowa strona może być wtedy dostosowana do wymagań przeglądarek – będzie spełniała wymogi SEO. Nie tylko podniesie to Twoją pozycję w wyszukiwaniach, ale ułatwi także pozycjonowanie w przyszłości, a dzięki temu wydasz mniej pieniędzy i czasu na marketing internetowy. Redesign strony internetowej jest też konieczny w sytuacji, kiedy twoja witryna ma długą historię awarii lub braku dostępności, lub kiedy jej utrzymanie jest zbyt drogie.

To najwyższa pora na zmianę również w sytuacji, jeśli Twoja strona internetowa może być edytowana tylko przez profesjonalistów i nie masz do niej dostępu. Może to być szczególnie uciążliwe, kiedy często chcesz uzupełniać witrynę o małe ilości treści czy grafik. Warto wtedy znaleźć firmę, która zaprojektuje w pełni użyteczny i edytowalny CMS (System Zarządzania Treścią), dedykowany Twojemu projektowi (jak “garnitur szyty na miarę”), dzięki któremu samodzielnie będziesz mógł wprowadzać zmiany na Twojej stronie.

Redesign strony internetowej – jak może wyglądać?

Pierwsze, co się nasuwa na myśl, to oczywiście całkowita zmiana wyglądu strony z punktu widzenia grafiki. Warto wcześniej przejrzeć kilka nowoczesnych stron i zapoznać się z trendami w świecie web designu. Dzięki temu łatwiej będzie zdecydować, który styl bardziej Ci się podoba i pasuje do Twojej firmy. Bardzo fajnym pomysłem jest zrobienie autorskiej sesji zdjęciowej, przedstawiającej oferowany produkt lub sceny z życia firmy. Warto też postawić na prosty, przejrzysty design, dzięki któremu klient bez problemu znajdzie informacje, których potrzebuje.

Strona powinna też działać szybko i sprawnie. Dlatego lepiej nie przesadzić z ilością ciężkich elementów graficznych, a dodatkowo zadbać o to, by wszystkie elementy strony – wyszukiwarka, menu, slidery i cała reszta – były zoptymalizowane pod kątem użyteczności. Mimo wszystko strona ma przede wszystkich służyć użytkownikowi, by jak najsprawniej i najszybciej mógł skorzystać z tego, co mu na stronie oferujesz.

Planując odświeżenie strony www warto zainwestować we wspomniany już wcześniej dedykowany CMS (Content Management System – System Zarządzania Treścią). Korzystanie z szablonu jest oczywiście jakąś opcją, jednak znacznie lepszym rozwiązaniem jest CMS zbudowany tylko i wyłącznie dla Ciebie i Twojej firmy. Nie tylko będziesz miał pełną kontrolę nad tym, co chcesz, by się znalazło na stronie, ale będziesz mógł edytować i uzupełniać treści w przyszłości. Dodatkowo, już podczas projektowania CMSu zapewnisz sobie dobre pozycjonowanie, a co za tym idzie, przypływ odwiedzających stronę – Twoich potencjalnych klientów. Dobrze zaprojektowany CMS nie tylko pozwoli Ci edytować Twoją stronę w każdej sytuacji i na każdym urządzeniu, ale zadba też o bezpieczeństwo Twoich danych.

Redesign strony internetowej warto wykorzystać również do tworzenia strony www zgodnie z zasadami RWD (Responsive Web Design). Dzięki temu niezależnie od wymiarów ekranu urządzenia, czy to będzie smartfon, tablet czy wielki ekran komputera stacjonarnego, strona będzie się wyświetlała tak samo sprawnie i estetycznie. Przy okazji, zaoszczędzisz też na osobnych projektach dla różnych rodzajów urządzeń.Decydując się na odświeżenie strony www warto pamiętać, że nie oznacza to tylko zmiany grafiki na taką, która bardziej cieszy oko. Można w ten sposób znacznie podciągnąć słupki odwiedzin, jak również dochody firmy w górę. A im wcześniej zdecydujemy się na taką zmianę, tym lepiej. Wyprzedzając konkurencję uzyskać można nowych klientów, o których w innej sytuacji trzeba by zacięcie walczyć. Redesign strony internetowej skutkować powinien nie tylko wprowadzeniem zmian wizualnych, ale też poprawą pozycji w wyszukiwarkach internetowych, zwiększeniem ruchu na stronie oraz zwiększeniem konwersji i sprzedaży. Innymi słowy, powinien być kolejnym, wielkim krokiem w kierunku sukcesu Twojej firmy.

Oceń ten artykuł
4.5/5 na podstawie 60 głosów
SKUTECZNE STRONY WWW

Chciałbyś się dowiedzieć
jak możemy pomóc Twojej firmie
w osiągnięciu sukcesu?

Wyślij wiadomość

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę
Zaczynamy!
Wybierz jaka usługa Cię interesuje
Strona internetowa
Portal internetowy
Sklep internetowy
Aplikacja webowa
Pozycjonowanie
Powrót
Dalej
Strona internetowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Portal internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Sklep internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Aplikacja webowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Pozycjonowanie
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Dane kontaktowe
Powrót
Wyślij formularz
Dziękujemy za wypełnienie formularza

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zamknij
Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest Iguana Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 261, 60-104, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000642441, e-mail: biuro@iguanastudio.pl, nr tel. +48 61 657 93 23 / +48 61 852 50 00. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.