adult-2449725_1920.jpg

W grupie siła, czyli o pracy w Agencji Interaktywnej

Słysząc ‘agencja interaktywna’ – wizualizujemy sobie kilku(nastu) ludzi klikających zawzięcie przy swoich komputerach, raz po raz oddalających się do współpracowników w celu ustalenia/ wyjaśnienia/ zbesztania jakiegoś pomysłu. Widzimy radość na twarzach, kiedy właściciel agencji informuje, że kluczowy klient zaakceptował bez zastrzeżeń stronę www. Niekiedy  widzimy także frustrację na twarzach oraz słyszymy niecenzuralne wyrazy wypływające z ust, gdy trafił się klient z gatunku ‘wymagających’. Agencja interaktywna to także jedno z tych miejsc, gdzie pracownicy wypijają hektolitry kawy, dyskutując przy tym o sprawach dla laika brzmiących jak niezrozumiały żart (w dodatku powiedziany w obcym języku).

Agencja interaktywna…czyli co?

Niejeden webdesigner (w wolnym tłumaczeniu – twórca i projektant stron internetowych) wolałby pić kawę/ przeklinać/ rozwiązywać problemy we własnym sosie. A jednak… praca jako freelancer (‘wolny strzelec’, czyli pracownik nieetatowy) nie zawiera w sobie kluczowej dla agencji interaktywnej kwestii – pracy ZESPOŁOWEJ. Tworzenie stron internetowych bowiem, to nie tylko (nawet najdoskonalszy) pomysł, umiejętności programowania i tworzenia grafik. Tworzenie stron internetowych to wieloetapowy proces, w który zaangażowanych jest kilka(naście) osób! Dlatego jednym z powodów, dla których agencje interaktywne przekładają współpracę z etatowymi pracownikami nad freelancerami, jest właśnie praca zespołowa.

Freelancer czy etatowy pracownik?

Nie chcemy tutaj pomniejszać wiedzy i kompetencji freelancerów – nierzadko reprezentują oni grupę wybitnie wykształconych, inteligentnych i kreatywnych osób, którzy tworzą wysokojakościowe i oryginalne projekty. Nie można jednak zapominać o tym, że niestety często sprawdza się zasada, że ‘kto jest dobry we wszystkim, nie jest dobry w niczym’. Co z tego, jeśli tworzysz niebanalne grafiki, umiesz programować w wielu językach czy pozycjonujesz lepiej niż inni, skoro nie masz zdolności tworzenia relacji z klientami bądź masz tyle zleceń, że nie jesteś w stanie uporać się choćby z połową z nich? Nie zapominaj także, że większość klientów (zwłaszcza tych z ‘górnej półki’) będzie szukało wykonawcy swojej strony www wśród agencji interaktywnych, a nie pośród wolnych strzelców.

Największym plusem pracy w agencji interaktywnej (w opozycji do pracy jako freelancer) jest ścisła współpraca wielu osób, z których każda jest specjalistą w swojej dziedzinie. Dzięki temu, że każdy ma jasno określone obowiązki, może w pełni skupić się na dopracowaniu każdego szczegółu, aby efekt był perfekcyjny. Ponadto, pracując w zespole masz wokół siebie osoby chętne do pomocy, gdyż przewodzi Wam wspólny cel – zadowolony klient (a co za tym idzie – sowite wynagrodzenie). Nie zapominajmy także o prestiżu – jak już wspomnieliśmy, ważni i znani klienci chętniej zgłoszą się do agencji interaktywnej niż do freelancera w celu stworzenia swojego portalu internetowego. Lepiej tworzyć dla dużych, popularnych marek niż dla małych przedsiębiorstw, prawda?

W grupie siła!

Dla właścicieli agencji interaktywnych możliwość współpracy z pracownikami, których widzą na co dzień i których poznają w różnych sytuacjach jest znacznie bardziej komfortowa. Nie ukrywajmy, nawet najszybsze łącze internetowe i najdoskonalszy program do wymiany pomysłów nie zastąpi wymiany myśli osobiście, w cztery (lub więcej) oczy. Współpracując z pracownikami na miejscu, jesteś w stanie tu i teraz rozwiązać pilne problemy czy udoskonalić coś istniejącego. Ponadto, Ponadto grupie siła, zatem wypracowanie innowacyjnych, świeżych i niebanalnych projektów stron internetowych przyjdzie łatwiej, jeżeli zaangażujemy cały zespół w burzę mózgów. Jedna osoba ma ograniczony zasób kreatywności, to właśnie grupa pobudza do tworzenia coraz to nowych pomysłów.

Zatrudnienie pracowników do pracy w agencji interaktywnej ma także duży plus, jeśli chodzi o jasny podział pracy – programista programuje, grafik tworzy stronę graficzną projektu, project manager nadzoruje tworzenie całego projektu a account manager dba o relacje z klientami. Każdy ma możliwość skupienia się na swoich obowiązkach i wykonywania ich najlepiej, jak potrafi. Będąc razem w biurze, można od razu wyjaśnić nieścisłości, doprecyzować swój zamysł czy przetestować funkcjonowanie tworzonych stron. Jeśli współpracuje się z freelancerami, siłą rzeczy bezpośredni kontakt nie istnieje, zawsze pośredniczą Skype, mail, telefon, ewentualnie wideokonferencja.

Podsumowując, zatrudnienie pracowników w swojej agencji interaktywnej niesie za sobą wiele plusów, których nie ma, współpracując z freelancerami. Oczywiście każdy przypadek jest inny, dlatego i wśród wolnych strzelców znajdziemy prawdziwe ‘perełki’. Jednak z doświadczenia wiadomo, że na dłuższą metę prawdziwe dzieła sztuki w zakresie stron internetowych tworzy się w zespole.

Nie wspominając już o tym, że kawa w grupie zawsze smakuje lepiej 

Oceń ten artykuł
4.5/5 na podstawie 60 głosów
SKUTECZNE STRONY WWW

Chciałbyś się dowiedzieć
jak możemy pomóc Twojej firmie
w osiągnięciu sukcesu?

Wyślij wiadomość

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę
Zaczynamy!
Wybierz jaka usługa Cię interesuje
Strona internetowa
Portal internetowy
Sklep internetowy
Aplikacja webowa
Pozycjonowanie
Powrót
Dalej
Strona internetowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Portal internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Sklep internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Aplikacja webowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Pozycjonowanie
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Dane kontaktowe
Powrót
Wyślij formularz
Dziękujemy za wypełnienie formularza

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zamknij
Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest Iguana Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 261, 60-104, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000642441, e-mail: biuro@iguanastudio.pl, nr tel. +48 61 657 93 23 / +48 61 852 50 00. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.