Jak działać w social media? Kilka złotych zasad, które powinien znać każdy
Media społecznościowe zawładnęły światem wirtualnym. A ponieważ to do niego przeniosła się spora część klientów wielu branż, nie można pozwolić sobie na to, by naszej firmy tam zabrakło. Warto jednak roztropnie dobierać kanały social media do charakteru naszej organizacji. Nie każdy portal pasuje bowiem do każdej branży.
Co możesz zyskać dzięki obecności Twojej firmy w mediach społecznościowych?
Przede wszystkim musimy zdać sobie sprawę z tego, że social media mają obecnie jedną z największych mocy wśród wszystkich mass mediów. Aktualnie do portali tego typu ma dostęp praktycznie każdy. Nic więc dziwnego, że wiele firm przenosi swoje biura obsługi klienta (BOK) na takie serwisy, jak Facebook czy Twitter. Dzieje się tak dlatego, że użytkownicy social mediów są przyzwyczajeni do natychmiastowej wręcz odpowiedzi. Po co więc mają czekać na połączenie z konsultantem telefonicznym, pisać maila, wypełniać formularz na stronie internetowej czy udawać się do punktu stacjonarnego, skoro również dobrze mogą to zrobić w serwisie, do którego są non stop zalogowani i który towarzyszy im przez całe dnie? Dlatego warto wykorzystać tę skłonność klientów do dzielenia się problemem na forum i przełożyć ją na własny sukces. Kto wie, być może w ten sposób uda nam się również zaoszczędzić? Kolejną kwestią, która sprawia, że bez obecności firmy w social mediach nie da się w pełni prowadzić firmy w dzisiejszych czasach, jest to, że portale tego typu dają nam możliwość zareklamowania się w sposób wciąż tańszy i efektywniejszy niż pozwalają na to tradycyjne formy promocji. Co bowiem może być lepszego od reklamy skierowanej dokładnie do osób o takich preferencjach, jak nasi inni klienci, którzy najprawdopodobniej skorzystają z proponowanej przez nas oferty?
Social media – jak dobierać odpowiednie portale dla naszej branży?
Wybór portali społecznościowych jest naprawdę przeogromny. Nie oznacza to wcale, że nasza firma powinna być obecna na każdym z nich. Dlaczego? Po pierwsze dlatego, że nie każdy serwis swoją tematyką lub grupą docelową jest tożsamy z działalnością naszej firmy. Po drugie – ponieważ gdybyśmy chcieli prowadzić profile firmowe na każdym portalu, nasza doba musiałaby trwać nie 24 ale przynajmniej 48h (oczywiście istnieją narzędzia pozwalające na zarządzanie kontami na kilku portalach jednocześnie i sprawniejsze publikowanie treści, jednak wciąż nie pozwalają docierać do każdego kanału). Dlatego, jeśli np. prowadzimy biznes w branży kosmetycznej, dobrze, byśmy pojawili się na Instagramie, Pintereście i Facebooku, jednak niekoniecznie musimy zakładać konto na LinkedIn czy Twitterze. Z kolei, gdy np. zarządzamy firmą konsultingową, możemy pojawić się na LinkedIn, Twitterze, Facebooku, ale już niekoniecznie na Instagramie i Pintereście. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, w czym specjalizuje się nasza firma i jakiego rodzaju grupy docelowe chcielibyśmy pozyskać dzięki działaniom w mediach społecznościowych. :)
Media społecznościowe rządzą się swoimi zasadami
Musimy pamiętać, że tak, jak w telewizji, radio czy gazecie istnieją sztywne reguły gry, tak również pojawiają się one w mediach społecznościowych. Warto więc na bieżąco śledzić trendy, nowinki z zakresu social mediów, a co najważniejsze konsekwentnie, spójnie i naturalnie prowadzić swoje profile. Nie skupiajmy się na zbieraniu ogromnej rzeszy fanów, lecz na otaczaniu się osobami, które faktycznie będą zaangażowane w komunikację naszej marki na portalach społecznościowych.
Zobacz naszą ofertę na tworzenie skutecznych stron www.