Niska konwersja na stronie www? Zobacz jak ją poprawić.
W internecie, tak jak w życiu codziennym, istnieją różne typy osobowości. Jedni użytkownicy są cierpliwi, inni porywczy. Każdy jednak lubi, gdy szanuje się jego czas. Zrób ukłon w stronę osób odwiedzających Twoją witrynę i poznaj dwa słowa, które przyniosą Wam obopólne korzyści. Współczynnik konwersji.
Czym jest konwersja?
Konwersja to magiczne słowo, z którym zapewne zmierzył się każdy posiadacz strony internetowej. Niestety nie każdemu dane było zrozumienie czym tak właściwie jest.
Konwersja to nic innego, jak wskaźnik pokazujący zaangażowanie potencjalnych i obecnych klientów firmy w wirtualną działalność przedsiębiorstwa. Mówiąc prościej, ma ona miejsce w momencie, gdy użytkownik wykona na stronie internetowej pożądaną przez jej właściciela – a więc przez nas – czynność, którą może być przykładowo zamówienie danego produktu w sklepie internetowym, zapisanie się na listę subskybentów lub też rejestracja w serwisie.
Współczynnik konwersji nie jest czymś abstrakcyjnym. Wylicza się go ze specjalnego wzoru, według którego współczynnikiem konwersji jest iloraz ilości pożądanych przez nas czynności, jakie wykona na stronie użytkownik i ilości unikalnych odwiedzin na niej.
Wskaźnik ten jest jednym z najistotniejszych dla wszystkich właścicieli komercyjnych stron www.
Warto więc dbać o ciągłe poprawianie konwersji strony internetowej. Często najszybszym sposobem jest stworzenie nowej strony www.
Dlaczego konwersja na stronie www jest niska?
Współczynnik konwersji nie bez powodu obniża się w obliczu niektórych sytuacji, jakie zaistnieją w obrębie naszej strony internetowej. Najczęstszymi powodami takiej sytuacji są:
- brak odpowiedniego pozycjonowania strony www w wyszukiwarkach internetowych – żeby dać się znaleźć, musisz najpierw stworzyć klientom możliwość dotarcia na swoją witrynę,
- fatalna jakość zdjęć na stronie internetowej – nic bardziej nie zniechęca niż nieostra i nieprofesjonalna fotografia produktowa,
- utrudniona nawigacja strony – gdy użytkownik Twojego portalu nie może znaleźć podstawowych przycisków, trudno się dziwić, że zdenerwowany opuszcza go i już nigdy nie wraca,
- brak możliwości nawiązania kontaktu – czasem klient chciałby o coś dopytać i niestety odbija się od ściany, bo na stronie nie ma nawet formularza kontaktowego,
- brak Responsywnej strony www – klient chce skorzystać z portalu na urządzeniu mobilnym, ale zapomniałeś dać mu taką możliwość,
- wymagana rejestracja lub zalogowanie się – nic tak nie odbiera chęci do działania, jak konieczność zobowiązania się do czegoś,
- mozolnie ładująca się strona www – klient czeka, czeka i wreszcie wybiera konkurencję,
- zdezaktualizowane informacje na stronie – tak, one również mają wpływ na zaniżony współczynnik konwersji…
Jeśli któryś z powyższych aspektów wydaje Ci się być powodem Twoich zmartwień, to najprawdopodobniej konwersja w Twojej witrynie nie jest zbyt wysoka. Nie musisz się jednak martwić, bo w kolejnym wpisie przedstawiamy receptę na poprawienie współczynnika konwersji strony internetowej.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Możesz zadzwonić do mnie już teraz – chętnie opowiem Ci o tym przez telefon: 507160901