blogger-336371_1920.jpg

Niska konwersja na stronie www? Zobacz jak ją poprawić.

W internecie, tak jak w życiu codziennym, istnieją różne typy osobowości. Jedni użytkownicy są cierpliwi, inni porywczy. Każdy jednak lubi, gdy szanuje się jego czas. Zrób ukłon w stronę osób odwiedzających Twoją witrynę i poznaj dwa słowa, które przyniosą Wam obopólne korzyści. Współczynnik konwersji.

Czym jest konwersja?

Konwersja to magiczne słowo, z którym zapewne zmierzył się każdy posiadacz strony internetowej. Niestety nie każdemu dane było zrozumienie czym tak właściwie jest.
Konwersja to nic innego, jak wskaźnik pokazujący zaangażowanie potencjalnych i obecnych klientów firmy w wirtualną działalność przedsiębiorstwa. Mówiąc prościej, ma ona miejsce w momencie, gdy użytkownik wykona na stronie internetowej pożądaną przez jej właściciela – a więc przez nas – czynność, którą może być przykładowo zamówienie danego produktu w sklepie internetowym, zapisanie się na listę subskybentów lub też rejestracja w serwisie.

Współczynnik konwersji nie jest czymś abstrakcyjnym. Wylicza się go ze specjalnego wzoru, według którego współczynnikiem konwersji jest iloraz ilości pożądanych przez nas czynności, jakie wykona na stronie użytkownik i ilości unikalnych odwiedzin na niej.

Wskaźnik ten jest jednym z najistotniejszych dla wszystkich właścicieli komercyjnych stron www.

Warto więc dbać o ciągłe poprawianie konwersji strony internetowej.

Dlaczego konwersja na stronie www jest niska?

Współczynnik konwersji nie bez powodu obniża się w obliczu niektórych sytuacji, jakie zaistnieją w obrębie naszej strony internetowej. Najczęstszymi powodami takiej sytuacji są:

  • brak odpowiedniego pozycjonowania strony www w wyszukiwarkach internetowych – żeby dać się znaleźć, musisz najpierw stworzyć klientom możliwość dotarcia na swoją witrynę,
  • fatalna jakość zdjęć na stronie internetowej – nic bardziej nie zniechęca niż nieostra i nieprofesjonalna fotografia produktowa,
  • utrudniona nawigacja strony – gdy użytkownik Twojego portalu nie może znaleźć podstawowych przycisków, trudno się dziwić, że zdenerwowany opuszcza go i już nigdy nie wraca,
  • brak możliwości nawiązania kontaktu – czasem klient chciałby o coś dopytać i niestety odbija się od ściany, bo na stronie nie ma nawet formularza kontaktowego,
  • brak Responsywnej strony www – klient chce skorzystać z portalu na urządzeniu mobilnym, ale zapomniałeś dać mu taką możliwość,
  • wymagana rejestracja lub zalogowanie się – nic tak nie odbiera chęci do działania, jak konieczność zobowiązania się do czegoś,
  • mozolnie ładująca się strona www – klient czeka, czeka i wreszcie wybiera konkurencję,
  • zdezaktualizowane informacje na stronie – tak, one również mają wpływ na zaniżony współczynnik konwersji…

Jeśli któryś z powyższych aspektów wydaje Ci się być powodem Twoich zmartwień, to najprawdopodobniej konwersja w Twojej witrynie nie jest zbyt wysoka. Nie musisz się jednak martwić, bo w kolejnym wpisie przedstawiamy receptę na poprawienie współczynnika konwersji strony internetowej.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Możesz zadzwonić do mnie już teraz – chętnie opowiem Ci o tym przez telefon: 501 463 999 (Darek).

SKUTECZNE STRONY WWW

Chciałbyś się dowiedzieć
jak możemy pomóc Twojej firmie
w osiągnięciu sukcesu?

Wyślij wiadomość

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

1 5
Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę
Zaczynamy!
Dane kontaktowe
Powrót
Dalej
Wybierz jakie usługi Cię interesują
Strona www / RWD
Portal internetowy
Blog
Sklep internetowy
Pozycjonowanie SEO / SEM
Marketing internetowy
Obsługa firmowego fanpage'a
Inne
Powrót
Dalej
Informacje dodatkowe
Powrót
Wyślij formularz
Dziękujemy za wypełnienie formularza

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zamknij
Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest Iguana Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 261, 60-104, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000642441, e-mail: biuro@iguanastudio.pl, nr tel. +48 61 657 93 23 / +48 61 852 50 00. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.