business-925900_1920.jpg

Referencje od klientów na stronie internetowej

Słuszny dowód w słusznej sprawie, czyli kilka słów na temat zamieszczania referencji od klientów na stronie internetowej

Przypomnij sobie, kiedy wreszcie mogłeś pozwolić sobie na zakup pierwszego, własnego mieszkania. Próbowałeś znaleźć dewelopera, który swoim projektem wpasuje się w Twój gust i spełni wszystkie Twoje oczekiwania. Co robiłeś w celu wytypowania najlepszego podwykonawcy? Z pewnością odwiedzałeś dziesiątki witryn internetowych i profili w mediach społecznościowych. Zbierałeś broszury, katalogi i ulotki reklamowe, a nawet kilka razy wybrałeś się na targi mieszkaniowe. Sprawdziłeś opinie, jakie w sieci krążą na temat deweloperów i pytałeś znajomych, czy przypadkiem nie mieli dotychczas z którymś z nich styczności. To całkiem normalne postępowanie.

Zwykle, podejmując się jakiegoś działania, szukamy dowodów słuszności podjęcia swojej decyzji. To funkcjonuje niemal w każdym przypadku. W zasadzie nikt nie lubi wierzyć wyłącznie na piękne oczy, bo to może skończyć się kupieniem kota w worku. Podobnie jest w kontaktach na stopie klient-marka. Większość ludzi, rozważając nawiązanie współpracy z daną firmą, przed skontaktowaniem się z nią, dogłębnie przegrzebuje zakamarki internetu, by dowiedzieć się, co tak naprawdę kryje się za jej ofertą. Taka wstępna analiza prowadzona jest również przez Twoich potencjalnych klientów. A gdyby tak, zamiast zmuszać ich do szukania referencji na Twój temat w sieci, podać je w swojej witrynie www niczym na tacy?

Lubimy być klepani po ramieniu

W zasadzie każdy z nas ma w sobie odruch zwierzęcy połączony z małą kropelką narcyzmu. Jesteśmy trochę, jak pies, który za dobrze wykonaną sztuczkę otrzymuje nagrodę od właściciela. Lubimy również z dumą mówić: „tak, to moje dzieło”, „tak, to ja jestem tego autorem”. To oczywiście całkowicie normalny stan rzeczy. No bo któż z nas nie lubi pochwał (nawet tych od samego siebie)? Chociaż dorastamy, na całe życie zostaje w nas odrobina dziecka, które cieszy się na każdą szóstkę w dzienniku, za którą usłyszy dobre słowo od nauczyciela i rodziców. Krępujemy się jednak przed proszeniem o pochwały. Okazuje się, że w przypadku posiadania strony internetowej czy w ogóle prowadzenia biznesu, możemy się ich bezkarnie domagać i nie musimy czuć się zawstydzeni. Robimy to przecież w celu poznania zdania naszych klientów i uatrakcyjnienia naszej oferty.

Referencje od klientów na stronie internetowej

7 wskazówek na temat prezentowania opinii klientów na swojej stronie www

Nie wystarczy samo pozyskanie opinii klientów. Trzeba je jeszcze umiejętnie zaprezentować na stronie internetowej, by były łatwe do zlokalizowania, a co najważniejsze, wiarygodne. Trzymanie się poniższych zasad da Ci pewność, że od dziś, zamiast rozpoczynać poszukiwanie opinii na Twój temat na forach, Twoi potencjalni klienci w pierwszej kolejności odwiedzą Twoją witrynę.

  1. Publikuj autentyczne opinie klientów. Nie przekształcaj ich i nie zmieniaj ich treści.
  2. Wybieraj referencje, które są zwięzłe. Klienci prędzej przeczytają krótką treść niż tę, która objętością przypomina mały artykuł w gazecie.
  3. Oprócz samych opinii, umieszczaj również ich autorów. Każdą rekomendację podpisuj z imienia i nazwiska oraz, jeśli to możliwe, stanowiska i reprezentowanej firmy. W idealnym wypadku umieszczaj również zdjęcia autorów opinii. To wszystko sprawi, że staną się naprawdę wiarygodne i nikt nie posądzi Cię o bajkopisarstwo.
  4. Gromadź rekomendacje w jednym miejscu. Zamiast w przypadkowy sposób rozrzucać opinie dotychczasowych klientów po całej stronie internetowej, postaraj się, by znalazły się w jednej zakładce. To pozwoli innym bez problemu je odnaleźć. Oczywiście, jeśli referencje dotyczą tematu, jaki poruszasz w ofercie lub na blogu firmowym, ponownie je opublikuj.
  5. Im więcej opinii, tym lepiej. Nie ograniczaj się do publikacji kilku opinii w obawie przed nie zachowaniem umiaru. W tym przypadku nadmiar treści jest naprawdę wskazany. Twoi potencjalni klienci lubią, gdy ich wybór zostanie poparty nie tylko przez jedną, ale przynajmniej przez kilka osób.
  6. Bądź niestandardowy. Kto powiedział, że referencje można wydać wyłącznie na piśmie? No właśnie. Szukaj nietypowych rozwiązań prezentacji opinii dotychczasowych klientów, by uatrakcyjnić je dla potencjalnych konsumentów Twojej oferty. Łącz standardowe
    rekomendacje z filmikami video oraz nagraniami, w których Twoi odbiorcy wypowiadają się na temat współpracy z Tobą.

Dzięki umieszczaniu na swojej stronie internetowej opinii, referencji i rekomendacji od dotychczasowych klientów, sprawiamy, że Ci, którzy zastanawiają się nad dołączeniem do ich grona, uzmysławiają sobie, że naprawdę warto to zrobić. Każdy kupujący lubi widzieć, że jego poprzednicy są zadowoleni z podjętej decyzji. Znalezienie potwierdzenia swoich wyborów w wyborach innych to jedne z kluczowych czynników zbliżających do zakupu produktu lub usługi z Twojej oferty. Nie trać takiej szansy i już dziś zapytaj klientów, co sądzą o Twojej firmie. Jesteś ciekawy, w jaki sposób my prezentujemy opinie naszych dotychczasowych klientów? W takim razie koniecznie zajrzyj tutaj.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Możesz zadzwonić do mnie już teraz – chętnie opowiem Ci o tym przez telefon: 501 463 999 (Darek).

SKUTECZNE STRONY WWW

Chciałbyś się dowiedzieć
jak możemy pomóc Twojej firmie
w osiągnięciu sukcesu?

Wyślij wiadomość

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

1 5
Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę
Zaczynamy!
Dane kontaktowe
Powrót
Dalej
Wybierz jakie usługi Cię interesują
Strona www / RWD
Portal internetowy
Blog
Sklep internetowy
Pozycjonowanie SEO / SEM
Marketing internetowy
Obsługa firmowego fanpage'a
Inne
Powrót
Dalej
Informacje dodatkowe
Powrót
Wyślij formularz
Dziękujemy za wypełnienie formularza

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zamknij
Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest Iguana Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 261, 60-104, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000642441, e-mail: biuro@iguanastudio.pl, nr tel. +48 61 657 93 23 / +48 61 852 50 00. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.