seo-3007488_1280.jpg

Pozycjonowanie stron internetowych – dowiedz się, jak efektywnie wypromować swoją stronę www!

Posiadanie strony www jest obecnie najprostszym sposobem na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie. Wiadomo jednak, że jeśli wizytówka Twojej firmy bądź Twój sklep internetowy nie będzie się wyświetlał wśród pierwszych wyników w wyszukiwarkach, strona przyniesie znacznie mniejsze zyski. Są dwa sposoby na dostanie się do czołówki wyników – wykupienie reklamy Google Ads lub organiczne pozycjonowanie stron internetowych.

Pozycjonowanie – czyli co? Krótkie przypomnienie, czym jest SEO

SEO jest skrótem od Search Engine Optimization i oznacza optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek. Obejmuje dziesiątki czynności, których efektem ma być podniesienie pozycji strony w wyszukiwarkach, a co za tym idzie, wzrost statystyk i poprawa ruchu na stronie. Zmiany te są zarówno ilościowe jak i jakościowe. Jest to też przede wszystkim proces, nie jednorazowa czynność. W Polsce zamiennie używa się terminów “optymalizacja” i “pozycjonowanie”, chociaż niektórzy twierdzą, że do SEO nie można zaliczyć działań zewnętrznych, jakim jest chociażby tworzenie sieci linków.

Organiczne pozycjonowanie stron internetowych – co to znaczy?

Pozycjonowanie organiczne to szereg czynności, do których wykonywania można wynająć specjalistów lub można to robić samodzielnie, przede wszystkim jednak należy o tym pamiętać i o to stale, regularnie dbać. W odróżnieniu od kampanii AdWords, gdzie wyniki można zobaczyć prawie od razu, w przypadku pozycjonowanie organicznego niekiedy trzeba na nie czekać wiele miesięcy. Jest to jednak darmowy oraz niekiedy lepszy sposób na reklamę, zwłaszcza, że część użytkowników Internetu celowo pomija płatne reklamy Google’a i ogląda tylko wyniki organiczne. Podstawową zaletą takiej formy reklamy jest przede wszystkim fakt, że w sumie to nie jest stricte reklamą (kojarzoną jako płatne działanie marketingowe).

 

Organiczne pozycjonowanie stron internetowych – jak się do tego zabrać?

1. Optymalizacja kodu strony

Pozycjonowanie strony www warto zacząć od wyeliminowania błędów w kodzie strony oraz modyfikacji meta tagów(opisów title – tytuł oraz description – opis). Możliwe, że konieczne będzie też dodanie lub edycja grafik lub treści obecnych na stronie, jak również zwiększenie ilości podstron. Z całą pewnością należy zadbać o szybkie ładowanie strony, o częstotliwość (regularność) dodawania nowych treści oraz o ich unikalność – nie mogą być po prostu skopiowane z innych portali. Dobrym pomysłem jest stworzenie podstrony z często zadawanymi pytaniami (FAQ – Frequently Asked Questions).

2. Odpowiednia treść i słowa kluczowe

Treść powinna być przede wszystkim ciekawa, unikalna oraz poprawna językowo, ale również nasycona słowami kluczowymi. Nie powinno się jednak przesadzić z ich ilością. Gdy ich różnorodność jest zbyt wielka, roboty “czytające” Google’a mogą mieć problem ze zrozumieniem, o czym tak naprawdę jest Twoja strona. Kiedy zaś po prostu użyjesz ich za dużo, mogą uznać ją za spam. Co więcej, tekst może brzmieć sztucznie i być trudny do czytania przez realnego użytkownika, przez co nawet jeśli wejdzie on na stronę, szybko ją opuści. Słowa kluczowe powinny się też znaleźć w adresie URL strony. I najważniejsze – muszą dotyczyć tematyki strony, żeby przynajmniej znaczna większość odwiedzających stronę osób była faktycznie zainteresowana usługami świadczonymi przez Twoją firmę.

3. Linki zewnętrzne

Kolejnym niezwykle istotnym sposobem na uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach są linki zewnętrzne. Niestety, z oczywistych względów, jest to często poza kontrolą właściciela strony, trudno jest bowiem decydować, które strony oraz w jaki sposób linkują do Twojej. Najlepszym sposobem na to jest, znowu, umieszczanie wartościowych treści, którymi inni użytkownicy Internetu będą chcieli się podzielić. Można też poszukać “toplist” firm z danej branży i spróbować się zgłosić do nich. W tej kwestii również bardziej chodzi o jakość niż ilość. Kilka linków z dobrych, uznanych stron będzie miało znacznie większą wartość w “oczach” wyszukiwarek niż mnóstwo byle jakich linków z witryn niższej jakości.

4. Prowadzenie bloga

Dobrym sposobem na wypromowanie swojej witryny jest prowadzenie bloga. Mogą to być po prostu aktualności, jednak jeśli Twoja firma posiada ekspercką wiedzę w dziedzinie dotyczącej branży, warto jest się nią podzielić z czytelnikami. Artykuły takie można wtedy nasycić odpowiednimi słowami kluczowymi, przyciągając w ten sposób uwagę zarówno wyszukiwarek, jak i potencjalnych klientów. Co więcej, na blogu możesz umieszczać linki do faktycznej strony swojej firmy, co również podniesie jej pozycję.

5. Czas

Kolejnym istotnym czynnikiem jest “wiek” strony. Wyszukiwarki internetowe wyraźnie preferują strony www i portale, które istnieją dłużej. Nie da się z tym niczego zrobić, jest to jednak ważna informacja dla wszystkich posiadaczy nowych stron – że może wystarczy po prostu jeszcze trochę zaczekać. Oczywiście nie zaprzestając pozostałych działań promujących witrynę.

 

Biorąc się za organiczne pozycjonowanie stron internetowych należy uzbroić się w cierpliwość i nie poddawać się. Wyniki nie będą widoczne od razu, najprawdopodobniej trzeba będzie na nie dłużej poczekać. Co więcej, utrzymanie wysokiej pozycji będzie wymagało stałej pracy, raz osiągnięta wcale nie koniecznie musi się utrzymać. Algorytmy wyszukiwarek stale się zmieniają, a konkurencja również nie śpi. Nie należy się jednak zrażać – trochę regularnej pracy i dbałość o szczegóły może bowiem skutkować wzrostem statystyk stron, a co za tym idzie, popularności firmy oraz zysków ze sprzedaży.

 

Masz nieaktualną stronę www i wolisz zacząć od nowa - zainteresuj się naszą ofertą tworzenia stron internetowych zoptymalizowanych pod SEO.

Oceń ten artykuł
4.5/5 na podstawie 60 głosów
SKUTECZNE STRONY WWW

Chciałbyś się dowiedzieć
jak możemy pomóc Twojej firmie
w osiągnięciu sukcesu?

Wyślij wiadomość

Wypełnij krótki formularz - otrzymasz gotową ofertę

Szybka wycena

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Wypełnij krótki formularz i uzyskaj bezpłatną wycenę
Zaczynamy!
Wybierz jaka usługa Cię interesuje
Strona internetowa
Portal internetowy
Sklep internetowy
Aplikacja webowa
Pozycjonowanie
Powrót
Dalej
Strona internetowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Portal internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Sklep internetowy
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Aplikacja webowa
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Pozycjonowanie
Np. specyfikacja, wytyczne, opis.
Maksymalnie 5 plików jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, odt, zip lub rar o wadze do 5MB każdy.
Powrót
Dalej
Dane kontaktowe
Powrót
Wyślij formularz
Dziękujemy za wypełnienie formularza

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zamknij
Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest Iguana Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 261, 60-104, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000642441, e-mail: biuro@iguanastudio.pl, nr tel. +48 61 657 93 23 / +48 61 852 50 00. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.